S
Sandberg
333
Poäng
112
Medlem i
22
Startade trådar
14 apr 2007
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Får bli en tur förbi dagiset imorrn 😁
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Ser nu att det står ”får inte användas till elanslutning” så antar att tanken är att man ska byta till ny kabel med kontakt.
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Då har nya spisen kommit. Det är bara tre tåtar hade förväntat mig fler.. ska det kopplas på en perilexkontakt direkt på den då med bara...
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Är den 230V så gör jag nog någon koll innan då låter det som är värt. Eller så ringer jag hit elektrikern igen så får han stå med mössan...
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Ja det får jag återkomma till när jag får hem den nya spisen (smeg induktion) för har inte kunnat läsa mig till vettig info kring det...
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Låter onekligen lovande och värt att släpa dit spisen helt enkelt :)
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Svaret är ja den spisen med bild på kontakt utan stift för nolla sitter i stugan idag.
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..… och mäta. Tack för instruktion :)
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Ok då är jag med. Nästa steg får bli kolla om det är trefas i stugan och koppla in och testa. Tacksam för alla svar!
-
STre 16A säkringar märkt med spis i proppskåpet. Men för att vara helt säker måste man mäta.
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Spisen som jag ska byta till (med kopplingsschemat) ”saknar” ingen pinne på kontakten.
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Hur kollar man för övrigt enklast om man har trefas i stugan??
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Ingen aning om det är trefas i stugan tyvärr. Morfar som drog el nån gång på 50-60-talet så kan nog vara vad som helst :/ Får undersöka...
-
SSandberg svarade i tråden Koppla in spis i sommarstugan..Tack för svar! Låter lite bättre än jag tänkte då :) Bild på stickpropp är spisen som ska till tippen. Bild på kopplingsschema sitter...
-
SHej! Jag ska byta spis hemma och tänkte sätta den gamla i sommarstugan (och slänga ut den nuvarande där mössen byggt bo..). Det...
Bilder
Visa mer
Sandberg har laddat upp 22 bilder.
Allmän info
- Från
- Västra Götaland
- Kön
- Man