O
5 778
Poäng
4 017
Inlägg
20 år
Medlem i
14
Startade trådar
1 dec 2006
Blev medlem
9 timmar
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
O svarade i tråden Rädda målning av tak.OK Precis, det är då man har chansen. Det är så mycket enklare då Då är det väl bara att tvätta, jämna till och måla om själv. Så... -
O svarade i tråden Polarpumpen.se, oseriös hantering.Just det. Tack för påpekandet. Korrigerat nu. -
O svarade i tråden Rädda målning av tak.En liten tanke: Det är lätt att stirra sig blind på sådant här. Alltså att bara se alla defekter hur små de än är. Men när det gäller... -
O svarade i tråden Polarpumpen.se, oseriös hantering.Tja, reklamationsrätten är överspelad. Den har ingen betydelse längre, så den kan vi glömma. Däremot: Det beror på vad som står i de... -
O svarade i tråden Vart ska man sälja Telldus och andra 433 MHz grejor.För att få mest betalt är det en och en som gäller. Att det alltid finns någon som bjuder 1kr stämmer nog, men det är slutpriset som är... -
O svarade i tråden Bättre degblandare ( än Assistent)?.Faktiskt inte. Inte det minsta. Vad videon visar är att oavsett hur bra en maskin eller ett verktyg är så kan en okunnig klåpare... -
O svarade i tråden Polarpumpen.se, oseriös hantering.Frågan i detta fallet är villkoren i tillverkarens/leverantörens/installatörens frivilliga 5års garanti. För att kunna bedöma denna sak... -
O svarade i tråden Köpa boende i Spanien?.Kackerlackor finns längs hela den franska rivieran. Det är ett utmärkt klimat för dem där med värme och fuktighet. Lgh hus har oftast... -
O svarade i tråden Vart ska man sälja Telldus och andra 433 MHz grejor.Det bestämmer man själv. Kolla på nätet vad de brukar säljas för om man vill veta marknadspriset. Ofta är vissa komponenter dyrare än... -
O svarade i tråden Oförklarlig lukt från ny ugn.Jag skulle börja kolla om lukten kommer från uttaget. Om det är så skulle jag ta av kåpan på det och se hur det ser skadat och bränt... -
O svarade i tråden Oförklarlig lukt från ny ugn.Eftersom ni bytt ugn och det inte gör någon skillnad är det endast uttaget och ledningen fram till det som är gemensamt i det två fallen... -
O svarade i tråden Solcellspaneler+batteri!.Så länge solpanelerna sitter på garaget behöver ni väl ändå en grov kabel. Naturligtvis beroende på om ni skall ladda batteriet med... -
O svarade i tråden Vart ska man sälja Telldus och andra 433 MHz grejor.Då funkar Tradera utmärkt. För att få skäligt betalt får man begära ett skäligt pris och vara beredd att vänta. -
O svarade i tråden Ventilation stuga.Man får självdrag med en lågt placerad tilluftsventil och en högt placerad frånluftsventil. -
O svarade i tråden Vart ska man sälja Telldus och andra 433 MHz grejor.Beror på vad du menar med "bäst". Frågan är alltså om det är bäst att bli av med grejorna snabbt för 1kr. Eller om det är bäst att... -
O svarade i tråden Solcellspaneler+batteri!.Det är alltid en fördel med korta ledningar Batterier innebär en extra fara vid brand och fara för att brand uppstår. Hur mycket extra... -
O svarade i tråden Bygglovsbeslut och analys med AI-modeller (LLM).Du länkade till NYT och en artikel om Mississippi. Men visst svensk kontext är ju rimligen det intressanta för oss här. Och svensk rätt... -
O svarade i tråden Hur monterar man bäst frostskyddskabel på rör i slang?.Helt klart. Det fungerar bäst och kräver minst el. Ett alternativ är att byta vattenrören så kabeln får plats. Rimligen måste... -
O svarade i tråden Blir jag blåst…? Service värmepump….Så kan man inte säga rent generellt. Att köpa in och hämta tar tid och lagra kostar oavsett när det sker. Att dyka upp med ett kärl som... -
O svarade i tråden Blir jag blåst…? Service värmepump….Jo det läste jag. Jag har ingen anledning att ifrågasätta det. Det jag menar är att det av fakturan framgår att det krävdes arbete och... -
O svarade i tråden Bygglovsbeslut och analys med AI-modeller (LLM).I Lousiana med civil law är inte just prejudikat lika viktigt som i Mississippi. Men det lär väl inte stoppa hallucinationer av... -
O svarade i tråden Hur kan vi klä in sådana här pelare?.Om det är flagnande färg som är problemet är väl den uppenbara lösningen att tvätta och måla om Klä in dem med rostfri stålplåt är... -
O svarade i tråden Bygglovsbeslut och analys med AI-modeller (LLM).Tänk på att Lousiana har ett annat rättsystem är resten (majoriteten) av USAs stater. Ja, det är OT. Men kanske intressant. Rent... -
O svarade i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Exakt så. Och utifrån det kan man inte dra de slutsatser som görs i artikeln. Dessa påståenden är helt enkelt inte korrekta... -
O svarade i tråden Tips om åtgärd för skiten dörr.Regn och fukt I kombination med olämpligt material och/eller ytbehandling Därav förslaget att välja metall eller PVC istf trä vid... -
O svarade i tråden Blir jag blåst…? Service värmepump….Det avgörande är väl vad du menade med "det" och vad den som svarade menade med "det". Om det var materialkostnaden för expansionskärlet... -
O svarade i tråden Tips om åtgärd för skiten dörr.Att ersätta ruttet trä med nytt skall fungera. Välj något annat än plywood. Tex något som är tåligare, typ metall eller pvc. Byta hela... -
O svarade i tråden Gropar/svikt i golv ovanpå/efter flytspackel.Troligaste förklaringen är väl att underlaget inte är jämnt. Hur kollade ni att underlaget uppfyller kraven på jämnhet i tillverkarens... -
O svarade i tråden Hemnet granskas av Konkurrensverket efter anonym anmälan.Tja, ”Missbruk av dominerande ställning”. är väl en perfekt beskrivning av Hemnet och deras verksamhet. -
O svarade i tråden Är det riskabelt att fästa dekorativ fönsterfilm på insidan av 3-glas?.Nej. Glaset tål detta. Dessutom tål det att tvätta rent ordentligt från limrester när man vill demontera.
Bilder
Visa mer
O har laddat upp 50 bilder.
Allmän info
- Signatur
-
"Allt kan göras med hammare, morakniv och en rejäl skruvmejsel"