T
TobbeP
129
Poäng
88
Medlem i
5
Startade trådar
23 okt 2006
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
TVår sitter också så, har nog gjort i 20 år, då det slitna altangolvet har bytts ut vid något tillfälle. Inga rötskador...
-
TTobbeP svarade i tråden Frånskrivning av servitut?.Jag har flera gånger tidigare blivit förvånad över andra inlägg där ts ställer en fråga och verkar sedan vara ointresserad av eventuella...
-
TVi har ett fritidshus i Jämtland där VA anläggningen ägs och drivs av kraftbolaget som driver vattenkraften i området. Vår fastighet...
-
TTobbeP gillade martinradbos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Tack Claes, du verkar kunnig på området. Jag har också läst mig till att det är kommunen eller länsstyrelsen som ev kan agera i sådana...
-
TTobbeP gillade Alfredos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det kan man såklart gör men jag gissar att detta "Formella ägaren är gammal och har garanterat inga sådana här böjelser sina sista år i...
-
TTobbeP skrattade åt Pligg85s inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Hur mycket betalar ni till markägaren eller vad säger eventuella servitut eller snyltar ni bara på markägaren? Att hävda att man gjort...
-
TTobbeP gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Förbjudet är det inte. Men har man placerat ut hinder för att avhålla allmänheten så kan man föreläggas att flytta bort dem. Träd som...
-
TTobbeP gillade Alfredos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.En bokstavlig tolkning av detta är att det är förbjudet att låta ett omkullblåst träd ligga kvar eller att ta hand om det men lämna...
-
TTobbeP gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det funkar så att fastighetsägaren disponerar sin mark rätt fritt och förväntas göra det också med hänsyn till att allmänheten ska ha...
-
TTobbeP gillade martinradbos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det skulle jag nog gissa. Formella ägaren är gammal och har garanterat inga sådana här böjelser sina sista år i livet, men orkar nog...
-
TTobbeP gillade Alfredos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Du frågade "Vad jag göra?" och det svarade jag på. Jag förstår mycket väl att du tycker att fastighetsägaren beter sig som ett svin, men...
-
TTobbeP gillade AndersSs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Som seriös skogsägare bevarar man gamla stigar efter avverkning och även slyröjer. Det man ser på bilderna är tyvärr dessa avarter av...
-
TTobbeP gillade Alfredos inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Går runt/över bråten är nog enklast.
-
TDet är ju fritt för alla att starta företag och köpa firmabil 😜 Bara övertala jobbet att dom ska leja in dig istället för anställning………...
-
TJag gör faktiskt tvärtom så jag får enklare bokföring , då detta är så tråkigt 😝 Äger en ren hantverkar bil privat & åker i den jämt...
-
TNja, det stämmer inte. När man hade barn hemma, ett hus, reste varje vecka i arbetet, osv, var det en bekvämlighet att ha en förmånsbil...
-
TDet tror inte jag. Den typen av förändringar går långsamt, och det finns nog en del status i att ha kommit upp i de lönelägen där...
-
TPolitisk inriktning eller religion har i min erfarenhet sällan varit avgörande för småsinthet eller avundsjuka. Det finns tyvärr gott...
-
TDet är en ologisk inställning. Varför bryr du dig om hur han får ut sin ersättning mer om hur mycket han kostar dig?
-
TDå vet du inte om han skattesmiter. Kör du firmabilen privat så betalar du i dom allra flesta fallen idag förmåns skatt på den. Det är...
-
TDet finns inget oetiskt om han förmånsbeskattas. Hela iden med förmånsbeskattning är att man betlat för att just få använda den privat...
-
TDu har ingen aning men du vet att han gör fel? Inser du inte själv vad du skriver?
-
TAlla vet säkert inte att TS sin perfekta svenska till trots är utlänning (tysk), så lite större förståelse för att systemet inte är...
-
TDet är inte det minsta orimligt att tro att det kan vara skattefusk. Men det är orimligt att tro att det måste vara skattefusk för att...
-
TFast det finns ju mängder av tjänstemän i privat sektor som har förmånsbil som del i sitt kompensationspaket, det vill säga bilen står...
-
TMan blir förmånsbeskattad för firmabilen om man inte också har en annan bil som man äger privat och kan visa att firmabilen bara anv...
-
TDu skojar eller hur... Du vet inte om han deklarerar/förmånsbeskattar för sin bil. Men du vet atr den är.skriven på företaget och...
-
TJantelagen. Det svider när andra har det bättre. Eller, det räcker att man tror att de har det bättre. Du är väl drabbad av den svenska...
-
TDet är en mycket vanlig förmån att få sin bil betald av företaget, och snarare regel än undantag bland egen företagare. Självklart...
-
TInsinuerar? TS skriver det uttryckligen.
Bilder
TobbeP har laddat upp 4 bilder.
Allmän info
- Kön
- Man