B
Bele
303
Poäng
242
Medlem i
51
Startade trådar
12 apr 2004
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
BDet är en Grundfos ejektorpump och ser lika ut alla, bara att det olika många impellers i pumphuset. Antal delningar på dom, ju djupare...
-
BBele svarade i tråden Gammal ejektorpump får inte upp vatten efter vintervila.Ok det känns logiskt eftersom tryckledningen är en storlek grövre i dimension. En annan sak som grämer mig att jag inte kollade om det...
-
BBele svarade i tråden Gammal ejektorpump får inte upp vatten efter vintervila.Tack en ny idé att prova! Synd att jag inte mätte proppen. Har flera timmars resa dit... Det är alltså slang ner till ejektorn som...
-
BBele svarade i tråden Gammal ejektorpump får inte upp vatten efter vintervila.Tack för uttömmande svar! Jag får den nu efter lite trixande att behålla vatten i "blå" koppen. Det blir lite övertryck där efter jag...
-
BBele skapade tråden Gammal ejektorpump får inte upp vatten efter vintervila i forumet Vatten & Avlopp.Skulle sätta igång vattnet i fritidshuset i helgen men i år ville inte pumpen från 1970 få upp trycket. Manometern tog sig knappt över 1...
Bilder
Bele har laddat upp 6 bilder.