K
Kingenkongen
309
Poäng
128
Medlem i
22
Startade trådar
13 okt 2005
Senast aktiv
Snäll kan du tro!
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
KSer absolut så ut. Ett don och en hammare så åker den ut.
-
KKingenkongen svarade i tråden Hjälp med gammalt fönsterhandtag som gått sönder.Jag tror också det.
-
KJag tycker mig se öppningen/springan i fjädern som en rörpinne.
-
KKingenkongen svarade i tråden Hjälp med gammalt fönsterhandtag som gått sönder.Förvisso har jag inte provat, jag har bara tillgång till en uppsättning insexnycklar (och insexbits) men jag är rätt så säker på att det...
-
KKöp en ny sprint som kapas i rätt längd det händer att fjädern mattas med tiden. Mät så det blir rätt tjocklek.
-
KKingenkongen svarade i tråden Hjälp med gammalt fönsterhandtag som gått sönder.Alltså du har helt rätt! Det ser ut att vara exakt det beslaget. Jag tyckte det såg ut som en liten insexskruv när jag kollade igår, men...
-
KKlinkan ser ut som en Forsbergs Metallfabrik 5646 Vänster. Jag är lite osäker men vill minnas att stängerna sitter fast i klinkan...
-
KKingenkongen svarade i tråden Hjälp med gammalt fönsterhandtag som gått sönder.Tusen tack! Jag hoppas också att gängan är okey, det känns som att någon har hittat på en egen lösning här vid något tillfälle, den...
-
KDu behöver en(två) stoppskruv-låsskruv, årsmodell -32 ger en entydan om tumgänga, liknande dessa...
-
KKingenkongen svarade i tråden Hjälp med gammalt fönsterhandtag som gått sönder.Aha, samma namn som låsmekanismen på en balkongdörr alltså, det hade jag inte koll på. Tack!
-
KÄr det inte en skruv med insex ? Kolla den andra (övre) skruven. Skruva ut och kolla gängan. Köp en ny skruv, gissningsvis gjord för en...
-
KKingenkongen gillade Karin Svensson5s inlägg i tråden Hjälp med gammalt fönsterhandtag som gått sönder.Konstruktionen kallas spanjolett. Jag har aldrig sett just ett sånt handtag, de brukar vara lite nättare, men konstruktionen med stänger...
-
KKingenkongen svarade i tråden Hjälp med gammalt fönsterhandtag som gått sönder.Ahhh, du har ju rätt! Jag trodde det var något annat upptill, synen börjar bli kass på nära håll. 😅
-
KKingenkongen skapade tråden Hjälp med gammalt fönsterhandtag som gått sönder i forumet Fönster & Dörrar.Jag har en lägenhet som är byggd 1932, jag vet inte hur gammal fönstermekanismen är men att den är gammal är säkert. Jag vet inte namnet...
Bilder
Visa mer
Kingenkongen har laddat upp 18 bilder.
Allmän info
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Jobbar som systemutvecklare