P
Pysslarn
18 347
Poäng
3 426
Medlem i
34
Startade trådar
17 dec 2006
Senast aktiv
Gillar att snickra.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
PAlla som gissade kattsluss hade rätt. Äldsta kattens chip har glidit iväg och ligger vid skuldran istället för i nacken. Den tjocka...
-
PBlev en blå för mig med. Prismatchade på Hornbach mot Amazon, från 2995 till 1487
-
PVill säga att det är en "mankhöjdsmätare": https://vbridsport.se/produkt/premiere-matsticka-for-hast/
-
POm jag hade haft vett nog att bygga något lite större, eller åtminstone vridit av skallen innan jag limmat ihop allt, så hade det...
-
PNär du grävt ur gropen skulle du kunnat fräsa ett runt hål och limma i en plugg istället? Så slipper man det kemiska 'trät' :)
-
PJag blir lite trött på alla bilder med filter, jämt ska det förskönas en massa :)
-
PVi kör Mirka 190 mikron, köps i 1000-pack, jag tror vi köpte här: https://www.verkter.se/filter-mirka-9190169190-1000-st.html
-
Phaha ingen risk vi har ju skånerost:)
-
PJag grävde ur skruven och fyllde gropen med kemiskt trä och ska snart göra ett nytt försök. Gångjärnet döljer gropen, men det där är...
-
PPysslarn svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Tjusigt bygge! Och då blir ju nästa fråga var man köper färgfilter för vanliga kaffefilter sätter väl igen på nolltid? //Ronnie
-
PJag har byggt en liten hållare för filter till att filtrera färg.
-
PPysslarn svarade i tråden Klaffbeslag i "brussokvalitet" - var hittar jag det?.Nämen herregud! 😳 Hoppas du har verktyg för att få ut delen som sitter kvar! Så extremt tråkigt att råka ut för detta som väl är...
-
PJag vet inte om rubriken är riktigt rätt längre. Brussokvaliteten tappade lite för en stund sedan. De är snälla nog att skicka med en...
-
PPysslarn svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Korrekturläsningen var kanske inte införd när tidningen gick i tryck — Frälsningsarmén anordnade tydligen en ”Stor skördefäst”. 😜...
-
PFantastiskt med gamla tidiningar. Noterar att fönstervadd verkar vara populärt, dock felstavat i ena annonsen :)
-
PSkulle egentligen sätta osb och gips, men slutade med att jag rev innertaket. Lika bra att få dit riktig isolering (svinkallt golv på...
-
PGjort ett skaft till en yxa
-
PDet är den klassningen jag tänkte på, vanliga har klass I . Jag letade sådana i kit med visir och sen har jag glömt av det. Får köpa...
-
PMålat stommen till nya balkongräcket. Det närmar sig..
-
PPysslarn svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Vet för lite om ämnet men 3M skriver i sin produktinformation: ”Med 3M™ PELTOR™ Optime™ III Hörselkåpor får du ett bekvämt...
-
PDom lurarna har även jag och är jättenöjd med dom! 👍
-
PPysslarn svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Idag har jag använt det här verktyget fyra gånger En tremillimeters spårmejsel som jag bär med mig i snickarbrallorna. Hittade...
-
PNu börjar jag få in snitsen såpass bra att jag känner att det är ok att köpa eländigt dyra gångjärn till finbyggen. Till och med såpass...
-
PKan detta vara anledningen att så många använder Bosch blåa serier? 🤔
-
PAh, då är det mycket enklare. Mät och borra hålen i spårlisten. Det är hålen som syns. Sätt sedan spjälan på plats (enklast där är om...
-
PPysslarn gillade nanowires inlägg i tråden Från garage till "multiverkstad" en riktigt seg byggtråd.Utsug ur verkstaden är guld, jag har två olika och använder ofta båda samtidigt
-
P”The Heat is on” Hoppade nattens match och steg upp med tuppen för att hinna med inoljningen av våra slipers innan solguden Ra...
-
PSuperbra med alla tips och idéer! Jag ska alltså inte borra ett hål som går genom hela spjälan utan bara ner ett par centimeter. Så idén...
-
PVerktyg och verktyg men visst en pensel är väl... Nästan allt som kapades och klyvdes igår är grundat.
-
PPysslarn svarade i tråden Renovera dynbox i Teak.Ceder och lärk är två träslag som tål väder och vind och precis som teak grånar de med tiden om de förblir obehandlade. Kanske kan vara...
Bilder
Visa mer
Pysslarn har laddat upp 1 326 bilder.
Filmer
Pysslarn har laddat upp 5 filmer.
Allmän info
- Från
- Hallands län
- Kön
- Man
- Signatur
-