Johan Gunverth
21 014
Poäng
11 213
Medlem i
374
Startade trådar
16 feb 2005
Senast aktiv
Självbyggare med intresse för byggnadsvårdsdetaljer
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Johan Gunverth svarade i tråden Skjuta skata?.Stämmer det. Har själv ett ”ärvt” gammalt 4,5mm luftgevär för tävling som har tillräckligt höga prestanda (12-13J med 0,5g kula) för att... -
Johan Gunverth svarade i tråden Så trött på materialspill/slöseri av hantverkare.Haha! Jo, jag har örnkoll. 😉 OT. Vad du gör när du inte drar korrekt är att drastiskt minska felmarginalen för läckage. Både med för... -
Johan Gunverth gillade JohanLuns inlägg i tråden Forummedlemmar som blir mindre aktiva eller försvinner....Satt och funderade... Endel medlemmar har varit väldigt aktiva, några har känts både trevliga och kunniga. Men plötsligt minskar... -
Johan Gunverth svarade i tråden Så trött på materialspill/slöseri av hantverkare.Beror väldigt mycket på vattnets temperatur vilken konsistens det blir. …och klämringskopplingar dras aldrig på känsla om det skall bli... -
Johan Gunverth gillade Thomas_Blekinges inlägg i tråden Så trött på materialspill/slöseri av hantverkare.Jag stör mig inte så mycket på materialkostnaderna. Men på resursslöseri. Och att jag betalar ännu ett påslag till ockraren. Och att... -
Johan Gunverth svarade i tråden Glömt lock i nergrävt kabelskyddsrör.Nej, det är en svag S-kurva på den metern det är frågan om. Locket verkar ha samma ytterdiameter som röret om man tittar på bilden. Det... -
Johan Gunverth svarade i tråden Förlänga lampstång mässing?.Det går bra att gänga direkt på ett 10 mm rör. Däremot kan du inte skapa en invändig gänga i samma rör eftersom godset är för tunt... -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Så man får inte köra på halv- till trekvartsgas som jag menade med det första inlägget och gaslåset? Måste man ”pumpa”? Fullgas hela... -
Johan Gunverth skapade tråden Fukt- och fläcksäkra tapet på toalett i forumet Färg, Måla & Tapetsera.Dags att ändra från tråkigt målat kalkvitt till en fin småblommig non-woven-tapet på en av toaletterna. Tidigare har jag använt en... -
Johan Gunverth gillade Kenneth Hellmans inlägg i tråden Hur får man bort gamla radiators väggfäste?.Kapa med vinkelslip, tigersågen kommer vibrera så hålet riskerar bli en stor krater -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Så här ser min 325RDx från 2000 ut. Syrrans 90-talare av samma serie likadant. Den tredje också. Har inte modellbeteckningen i huvudet... -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Jag sett det på allt från 90-talsmaskiner till hyfsat nya (10-talet). -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.De tre HQ jag har kört har den. Försänkt i översidan gashandtaget. Otroligt smidigt när man har större jämna ytor att avverka. Inbillar... -
Johan Gunverth svarade i tråden Förlänga lampstång mässing?.Mittåt. 1/8” 27NPx, då. Hur som helst stämmer resultatet från NPT gängsnitt och gängtapp exakt med originalen. Om det sedan har gått... -
Johan Gunverth svarade i tråden Förlänga lampstång mässing?.Ja, eller ett rör om du skall trä i en elkabel. 😉 10 mm stål- eller mässsingsrör kan vara svårt att hitta på byggmarknaderna. De har... -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Naturligtvis. Gräsröjning i det här fallet. -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Att man låser gasreglaget på ett injusterat varvtal. Finns i princip alltid en knapp på handtaget för detta. -
Johan Gunverth svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.GAH!! Folk som kör röjsåg, inte fått lära sig att använda rusvarvsknappen under arbetet och istället pumpgasar i flera timmar. -
Johan Gunverth svarade i tråden Förlänga lampstång mässing?.Det är inte M10 utan 1/8"x27 NPT. Om du hittar ett rör utan gängor, har Biltema ett gängsnitt och gängtapp. Diametern är runt 10 mm på... -
Johan Gunverth svarade i tråden Hur får man bort gamla radiators väggfäste?.Om du vill använda de gamla hålen är det bara att försöka riva ut expandrarna. De gamla är förbrukade i och med att de har lossnat... -
Johan Gunverth svarade i tråden Erfarenhet av Bertazzoni spisar?.Syrran har en gashäll med 5 brännare och vi tycker båda att den känns välbyggd och rejäl. Återstår att se hur den håller efter 10 års...
Bilder
Visa mer
Johan Gunverth har laddat upp 563 bilder.
Filmer
Visa merJohan Gunverth har laddat upp 9 filmer.
Allmän info
- Från
- Göteborg
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Teknikkonsult och utbildare