E
Eld
5 534
Poäng
3 643
Medlem i
69
Startade trådar
17 mar 2003
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:Besökte tråd Humorhörnan ...
-
EEld svarade i tråden Hur stödja upp lutande mur?.Precis som Centano kommenterar tycker jag det ser ut som om det står två murar utanför varandra. Vad vi kan se är det bara den yttre som...
-
EDu behöver sluta noja och gå vidare med ditt liv.
-
EEld svarade i tråden Vart skall jag börja sätta plattor?.Jag tycker du ska kolla datumet på ett inlägg innan du börjar skriva ett svar...
-
EMan undrar ju litegrann hur det gick såhär 20 år senare. 😆
-
EEld svarade i tråden Regelverk för säkerhetsavstånd vedeldad bastukamin.Det tycks ha ändrats till 85 grader. Tidigare var det 80...
-
EEld svarade i tråden Regelverk för säkerhetsavstånd vedeldad bastukamin.Man kan ju mäta efteråt... Det ska vara under 80 grader vid brännbara byggnadsdelar, även när man buseldar.
-
EEld svarade i tråden Borra med pelarborr i ändträ på spjäla.Det är säkerligen redan genomgående men det är ändå inte bästa lösningen.
-
EEld svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Spekulation men fyraåringen kan ju ha startat bilen inne i garaget.
-
ESärskrivningen kan jag köpa under pistolhot, men ”dem”…. För bövelen! Det heter ”de”! Och kan man inte lära sig, så skriv ”dom”!
-
EEld svarade i tråden Är det någon som har en Cylinda FT46 tvättmaskin?.Byt tillbaka och sälj den nya!
-
EEld svarade i tråden Något angriper min ved.Troligen blåhjon. De kan inte föröka sig inomhus i ett utrymme som hålls varmt året runt.
-
EEld gillade Henningelviss inlägg i tråden Utgång från en fransk balkong - tröskelplåt? Fönsterbleck?.Varför kan du inte bara bygga en trappa som står på trallen och slutar lite under blecket? Så har jag gjort på mina altandörrar.
-
EEld svarade i tråden Humorhörnan ....Det är skrivet i singular.
-
EEld svarade i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.En gammal moped kan ha pedaler och faktiskt gå att cykla med motorn avstängd med den blir inte en cykel för det.
-
EEld svarade i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.Många här som inte verkar kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt. En elcykel är ju helt enkelt BÅDE en cykel och ett motordrivet fordon.
-
EEld gillade Trobergs inlägg i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.Deras definition är inte för hela lagboken, den är för deras område, dvs vägtrafik. Skatteverket kan tex ha en annan definition när det...
-
EEld gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.Nej, det är det inte, och dina missförstånd blir inte sanna för att du upprepar dem. Det du tar spjärn mot utgår tydligt från lagen om...
-
EEld svarade i tråden Mura om skorsten själv, hur gör jag?.En riktig fogslev är mycket lättare att jobba med än en träpinne.
-
EEld svarade i tråden Humorhörnan ....Så långt har det gått med Sveriges textilhuvudstad. Inte en tråd kvar.
-
EEld svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Ja enligt transportstyrelsen. Men enligt naturvårdsverket är det ett motorfordon och får därför inte framföras i terrängen. En elcykel...
-
EHade en praktikant på jobbet som vi sa till att sticka och handla flensost över charkdisken på hemköp, tog ett tag innan han kom men de...
-
EEld svarade i tråden Jäkla flaggstång! Hur byter vi lina?.Svårt att trä den runt flaggstången.
-
EEld svarade i tråden Jäkla flaggstång! Hur byter vi lina?.80 kg last i stort sett rakt ner är nog mycket mindre belastning än en hård bris från sidan vilket den lär klara eftersom den faktiskt...
-
EEld svarade i tråden Jäkla flaggstång! Hur byter vi lina?.Det går som sagt att klättra upp, med eller utan hjälpmedel. Fast det krävs ju att man är ganska smidig.
-
EEld svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det är ju rätt uppenbart att fastighetsägaren eller fastighetsägarens representant aktivt försöker hindra allmänhetens passage över...
-
EEld svarade i tråden Dränera runt hus med 1.5tons grävmaskin.Inte om man gräver "för hand".
-
EEld svarade i tråden Dränera runt hus med 1.5tons grävmaskin.Det fungerar jättebra bara grävaren når ner till rätt djup. Jag har gjort det.
-
EJag tror mycket på att det långsiktiga arbetet med bättre standarder, bättre materiel, ökat säkerhetstänk och innehavares bättre...
-
EEld svarade i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Om du har två fastigheter måste de väl ha varsin infart.
-
EEld svarade i tråden Elolycksfall, hempulande m.m.Jag har inga vetenskapliga bevis om det nu är det du är ute efter. Men jag ser själv inte alls lika mycket trasiga och ihoptejpade...
Bilder
Visa mer
Eld har laddat upp 124 bilder.
Filmer
Eld har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man