A
Anders_Nilsson
5 888
Poäng
4 507
Medlem i
186
Startade trådar
1 aug 2006
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Elauktorisation på livstid rimligt år 2026?.Ditt argument haltar. Skulle bilar gå 20.000 mil utan service och fortfarande vara i gott skick skulle man förlänga serviceintervallet...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Elauktorisation på livstid rimligt år 2026?.Normcentraler och PVC-isolerade kablar har inte ändrats på decennier så det finns ingen att lära något nytt för installationsjobb i...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Då håller jag med. Hittills är väl 25 ner frilagt, har gått på med planteringsspade för att få upp gruset. Skall prova att borra lite...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Jag har frilagt lite mer men det är orimligt att frilägga hela stenen. Det skulle kräva en grop på ett par meters diameter för att komma...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Viss framgång: Dock som ni mineraloger kan se på fragmentet är denna sten tillverkad av materialet från helvetet. Segt, hårt och...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Den här, fem kilar för 199kr: https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/slag-brytverktyg/huggmejslar/stenkil-029542/...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Har nu kommit hem från Jula. Jag noterade att 20mm är det största borr de har till SDS+. I desperation köpte jag ett set med spräckkilar...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Får ta det steg för steg och inte trycka för hårt. Uppdateringar kommer.
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Rymma upp dom med först 16 och sedan 25. Skall iväg och köpa borrar nu när jag vet att metoden fungerar. Jag har grävt runt lite till...
-
AVad har du tänkt göra med hålen då? 10 mm är för litet för både kilar och snigeldynamit.
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.FRAMSTEG! Min Bosch GBH2-28D krossar! Visserligen bara 10 mm men ändå. Nytt MEEC borr från Jula. Fortsättning följer, kanske slipper...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Tack för ett ärligt svar, du har just sparat mig tre tusen. Då är det borrhammare av monstermodell som gäller. Kanske en beg Hilti från...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Dags för trådlyft, stenar finns det nämligen fortfarande. Mitt i uppfarten till mitt hus, byggt 1970, finns det en bula i asfalten på...
-
AAnders_Nilsson gillade Kaskens inlägg i tråden Sålt bil privat, mycket strul, nu vill jag ha hjälp av er.Då förstår jag att detta kom som en kalldusch, vi lever inte i samma värld som för 30år sen. Just handel med begagnade bilar är där...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Våtrumsmatta vs kakel.Gör bägge våtrummen men matta samtidigt och be om ett paketpris för då slipper du extra framkörningar. Behåll duschen i bägge utrymmena...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Problem med handtaget på balkongdörren.Tandpetare i trä först för att prova om det räcker. Eventuellt två tandpetare. I andra hand bora ur och plugga med plastplugg, eller, om...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Sålt bil privat, mycket strul, nu vill jag ha hjälp av er.Du har väl sparat SMS:et med: Säljare (jag), köpare (Pappan), Pris 40000 - 10000 = 30000 kr. Köpes i befintligt skick, obesiktad...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Quiz: Pular du olagligt med elen?.Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 614 andra personer (33%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.Jaså du var lyckligt lottad nog att dra vinstlott i livslotteriet och kunde spara ihop till kontantinsatsen. Och sedan hade du ännu mer...
-
AKollegan på jobbet som jagar säger att .308 räcker gott. Jag har faktiskt högviltexamen som jag tog i början av 90-talet och min tomt...
-
AÄr det ett rent elstängsel eller har du trådar utanpå ett trästängsel? Eller trådar spända mellan stolpar?
-
AAnders_Nilsson skapade tråden Vildsvin - stolpar 45x45 med liggande 45x45 eller bara elstängsel? i forumet Gräsmatta.Tja, västkustplågan har kommit till min tomt. Vildsvin med blodsprängd blick. Och de gräver. Jag funderar på elstängsel för det börjar...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.Min poäng var att precis alla som bor i hus kommer få betala. Den som bor i ett hus som kostar 10000kr i månaden inkl räntor får betala...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.Skulkk ok e säga att V vill att alla som arbetar eller bor i villa skall dra ett oerhört mycket tyngre lass. Jag går inte på det där...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Vänsterpartiet vill utreda skatt på dyra villor.Oavsett vad man tycker om fastighetsskatt är det viktigt att inse att det kommer bli minst 1% på taxeringsvärdet utan begränsning och...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Preppergirl pysslar...Är inte lampolja samma sak som lysfotogen?
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Nya lägenhetshus i villaområden väcker motstånd och försenar byggandet.Ja Lawen Redar är sosse och tillhör därför vänsterblocket. Att sedan Jimmie vill tillåta Sverigehuset är en annan sak eftersom det...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Nya lägenhetshus i villaområden väcker motstånd och försenar byggandet.Två skäl till detta är att Kungsbacka kommun är solitt Moderat. M och SD styr själva och S och MP är mest dekorationer. En annan stor...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Avslutad: Vinn en grill från Kamado Sumo.1: 34cm 2: Pulled Lågpriskött. Det verkar som att den här grillen är gjord för lite långsammare grillning så jag tror den passar utmärkt...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Nya lägenhetshus i villaområden väcker motstånd och försenar byggandet.Man är rädd att detta skall bli ett prejudikat. Det byggs två mindre lägenhetshus och där placerar man folk med arbete. Så säger man...
Bilder
Visa mer
Anders_Nilsson har laddat upp 64 bilder.
Allmän info
- Från
- Halland
- Kön
- Man
- Födelsedag
- 1964-03-14 (Ålder: 62)
- Sysselsättning
- Ingenjör