TorpAnders
3 245
Poäng
1 454
Medlem i
188
Startade trådar
25 okt 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
TorpAnders svarade i tråden Varför skiljer det så mycket på samma brädgård?.Ja och tänk om man kunde bjuda in en timmerman/snickare som var aktiv för 200 år sedan. Utan tvivel slog han de flesta på fingrarna utan...
-
TorpAnders svarade i tråden Vilken typ av installationskabel i ladugård?.På 80-90 talet var jag elektriker på landsbygden och vi gjorde många försäkringsjobb dvs efter skador eller besiktningar på stora och...
-
TorpAnders svarade i tråden Quiz: Vad kan du om strålning från elektriska apparater?.Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 460 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om strålning från elektriska apparater?"
-
TorpAnders svarade i tråden Samfälligheter blir momspliktiga.Ja jisses,,,, nu när det sjunkit in så blir jag än mer frustrerad dels i det stora som du pekar på dels över den röra jag nu måste...
-
TorpAnders svarade i tråden Samfälligheter blir momspliktiga.Party och party, allt jävla jobb man lagt ner redan och nu ska det justera bakåt,,,samt att utskicket till årsstämman med budgetförslag...
-
TorpAnders svarade i tråden Vad bör man tänka på när man tar upp lucka till krypgrund.Jag har båda varianterna och den utifrån är klart mer användarvänlig. Den inomhus bör ju sitta i ett fack mellan golvbjälkarna så i...
-
TorpAnders skapade tråden Gratis eller prisvärt 2d cad 2024? i forumet Arkitekter, Arkitektritat & Extern design.Hittat många äldre trådar om gratis eller billiga cad program men hur ser det ut idag? Vilka är vettiga? De med gratis 30 dagar räcker...
-
TorpAnders svarade i tråden Quiz: Säkringar i elcentralen - har du koll?.Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 5 424 andra personer som har gjort quizet "Säkringar i elcentralen - har du koll?" När jag...
-
TorpAnders svarade i tråden Tips på skaltång.Har alltid gillat nätta tänger, den vänstra är en bortglömd favorit
-
TorpAnders svarade i tråden Tips på skaltång.Såna hade vi på Asea på 70 talet, har säkert ett par liggandes någonstans bland kulotänger och andra reliker (Ja jag börjar bli gammal 😬)
-
TorpAnders svarade i tråden Tips på skaltång.Den här har jag kört med sedan slutet på 70 talet. Med skäret längst in klipper man av en 16mm2 likväl som skalar manteln på kablar upp...
-
TorpAnders svarade i tråden Infästning bojsten.När vi lade bojankare/Sten/skrot så hade vi alltid så stora öglor eller genomföringar så vi kunde ha kättingen i sling. Lätt att dra...
-
TorpAnders svarade i tråden Såga eget virke - vilka dimensioner.Alla svar du någonsin kan behöva finns här: https://www.facebook.com/groups/991484851008811
-
TorpAnders svarade i tråden Hur många kwh om dagen?.Här går det åt mellan 3 och 95 kWh/dygn. Vår årsförbrukning är inte 1095 kWh och inte 34675 kWh, den är inte heller ett genomsnitt av...
-
TorpAnders svarade i tråden Lägg ner Biltema.+ 1 på den! Köpte nyss 3 x 20 liter märkesolja för 44,50/liter inkl frakt och moms från ett EU land, hemkört på gården. Biltemas...
Bilder
Visa mer

TorpAnders har laddat upp 138 bilder.
Allmän info
- Från
- Västmanland
- Kön
- Man
- Signatur
-
Slå inte jag gör så gott jag kan!