Oldboy
16 334
Poäng
7 303
Medlem i
21
Startade trådar
14 nov 2012
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Oldboy svarade i tråden Undergolvet.Nej, det behövs ingen plast där. Den bör du ta bort. Det är accepterat att ha plast en bit in i isoleringen, men då är det max 1/3-del... -
Oldboy svarade i tråden Måla fönsterbågar.Nej, det är ingen bra idé. Det blir imma på ytterrutans insida om inomhusluft kommer dit. (Jag utgår då ifrån att det är dubbla glas... -
Oldboy svarade i tråden Centralvärme/kyla via luftkanaler?.Luft är en dålig värmebärare. Betänk att det är stillastående luft som utgör isolering i alla hus. Har haft ett FTX-system i form av en... -
Oldboy svarade i tråden Måla fönsterbågar.Troligtvis har man inte målat över- och undersida för att det inte syns. Från början betraktades färgen för vad den de facto är... -
Oldboy svarade i tråden Renovera gamla fönster – hur fäster man dem igen?.Förr i tiden hade man inte gångjärn annat än till enstaka fönster som behövde kunna öppnas. Gångjärn var dyrt, och det ansågs inte... -
Oldboy svarade i tråden Du har ju hela helgen på dig - både ute och inne.Så ska du inte se det. Som jag ser det så har du nu: 1) Lärt dig att röra om i färgburken innan målning så allt pigment som ansamlats i... -
Oldboy gillade Mygelmeisters inlägg i tråden Läckage från diskmaskinen - vatten över hela köksgolvet.Tack ni för alla svar, det reder nog ut sig. Är inte en nervös person så det blir väl en helrenovering, om ni frågar min fru så är det... -
Oldboy svarade i tråden Läckage från diskmaskinen - vatten över hela köksgolvet.Vad ska försäkringsbolaget göra? Diskmaskinen är för gammal för att ge ngn ersättning. Ni ska ju ändå göra om köket så det är väl bara... -
Oldboy svarade i tråden Betongplatta isolerad eller ej?.Förrådets platta är sannolikt inte isolerat. Är inte säkert att bostadshuset heller är. Kan vara platta med ovanliggande isolering. Det... -
Oldboy svarade i tråden Bygga nytt, bygga om eller byta ut dörr?.Kanske går den befintliga dörren att använda på annat ställe? Eller som en falsk dörr, eller som ett smart förvaringsutrymme, eller... -
Oldboy svarade i tråden 60-tals golv i källare.Ok, då är jag med. :) Fuktbelastningen i ett uppreglat golv på betongplatta beror på flera olika saker. Om golvet och reglarna är ok nu... -
Oldboy svarade i tråden Bygga nytt, bygga om eller byta ut dörr?.Dörren har hängt ner sig lite med tiden. Det behöver korrigeras om den ska behållas, om det går att korrigera? Det smärtar att behöva... -
Oldboy svarade i tråden Tips om åtgärd för skiten dörr.Den typen av (modern/nyare) dörr med snett sittande panel är extremt fuktkänslig. Vid slagregn tränger fukt/regn/vatten in emellan och... -
Oldboy svarade i tråden Hål efter bjälkar när torpargrund ska gjutas.Jag hade också velat fylla igen dem. Bruk och tegel känns som alt 1 iom att resten av väggen består av det. -
Oldboy svarade i tråden Kanten på tätskiktet sticker upp.Vet inte reglerna/instruktionerna för tätskikt under klinker men instinktivt hade jag velat ha samma utförande som för plastmatta. Dvs... -
Oldboy svarade i tråden 60-tals golv i källare.Först och främst: varför har ni brutit upp golvet? "rökig doft" låter inte dåligt, men lukter är såklart svåra att beskriva. För mig... -
Oldboy svarade i tråden Hur Isolera detta hörn?.Vad är problemet? -
Oldboy svarade i tråden Foder runt fönster - klackfoder?.Det var skillnad, det! 👍
Bilder
Visa mer
Oldboy har laddat upp 272 bilder.
Filmer
Oldboy har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön
- Man