T
Thomas_Blekinge
22 104
Poäng
12 233
Medlem i
561
Startade trådar
6 sep 2012
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:Spanade in flödet
-
TOm man har bygglov för ett bostadshus och ett fristående garage på tomten och garaget blir färdigt innan huvudbyggnaden, kan man då...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Borra med pelarborr i ändträ på spjäla.Jag skulle slopa spårlisten för att börja med. Sätt spjälorna på plats i spåret och skråskruva snett underifrån genom spjälen och in i...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Borra med pelarborr i ändträ på spjäla.TS beskriver i #1 klart och tydligt vad han vill göra. Att läsa underlättar ibland.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Tätmassa för elinstallationer.Fönsterkitt.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Varför gick klocka på mikro ca tre timmar före i tid?.Det behöver du förklara lite bättre. Är den en enskild fastighet som kör på reservkraft i ödrift? Eller ett helt område som går på...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Varför gick klocka på mikro ca tre timmar före i tid?.Aldrig i livet skulle en nätägare/kraftproducent köra 52 Hz. Vad skulle det vara för driftfall?
-
TJag måste nog säga att Miele är riktigt bra kvalitet, även om man inte behöver ha maskinen i +20år. Vi hade några sådana maskiner i vårt...
-
TSärskrivningen kan jag köpa under pistolhot, men ”dem”…. För bövelen! Det heter ”de”! Och kan man inte lära sig, så skriv ”dom”!
-
TEn hård roller kanske...
-
TMaskera och skär fram bokstäverna ur tejpen.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Hur målar man relief i gjutjärn?.Det blir lika ojämna kanter som om jag måla bokstäverna för hand. Men tack ändå.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Aluminiumplåt för sjösättningsramp - görbart?.Jag tänkte på detta...
-
TJag kom över ett ovanligt sol-ur. Nu tänkte jag måla urtavlan svart och bokstäverna vit. Men vilken teknik använder man så att det blir...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Aluminiumplåt för sjösättningsramp - görbart?.Jag menar körplåtar som används för husbilar i terräng. Är i alu med uppvkta kanter för ökad bärkrafr.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Borra med pelarborr i ändträ på spjäla.Ta ett stabilt bord, montera borrmaskinen på plattan nära bordets ena ben, sväng ut masinen över bordskanten, använd bordsben som anhåll...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Hur dölja fiberdosan?.Du kan fuska och tapetsera runt dosan men enda rätta sättet är att montera ned dosan och tapetsera slätt bakom. Sedan återmonterar du...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Den första bilden skulle kunna tjäna SD's syften: muslimerna rövar och våldtar våra kvinnor. Tyska AfD har samma framtoning även om de...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Digitala stämmor / röstningar samfälligheter.Med förtidsröstning eller poströstning är det ännu svårare att fastställa röstlängan. i min vägförening har varje fastighet en röst men...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Du har väl läst att TS vill behålla spisen av personliga skäl.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Jordvärme på annat sätt.Det konstiga är ATT det fungerar. Om man tänker värmeflödet i marken. Tänk dig en punktformig värmekälla i marken på säg 2 m djup...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.En dimmer kanske...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Du fattar noll! Han skrev ju tydligt i början att de är från Färöerna. Bara för ditt förståelse: Färöerna är ingen dansk koloni. Det är...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
-
TThomas_Blekinge gillade cpalms inlägg i tråden Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?.Hänger ju på vad reservdelar (och jobb om man inte gör det själv) kostar. Sen tycker jag man får lägga in i värderingen att många gamla...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Jag skulle installera en sådan produkt...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Detta tycker jag är en farlig metod. Alldeles för okontrollerad. Ligger kabeln på rulle uppstår brandfara direkt.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Jag kan gära ha fel och ag är inte perfekt på svenska. Me jag bemödar mig att skriva så att de flesta förstår. Om man skriver begripligt...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Återigen obegripligt. Vad menar hon med att skatten går up? Synt med obegripligheten för hon har säkert något att bidra med.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Var kan jag sälja arkitektritningar?.Tack att du vet det så precist!
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Ytterligare ett bevis för: "nöden är uppfinningarnas moder".
Bilder
Visa mer
Thomas_Blekinge har laddat upp 464 bilder.
Filmer
Thomas_Blekinge har laddat upp 3 filmer.
Allmän info
- Från
- Blekinge
- Kön
- Man