L
Langos
77
Poäng
66
Medlem i
2
Startade trådar
19 jun 2012
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
LLangos svarade i tråden Hur ska jag få ihop uteplats och trallen ??.Vi har plasttak (mjölkvitt) över ungefär halva trädäcket. Inte så värst snyggt men otroligt smidigt och mysigt att ha någon stans att...
-
LSkulle vilja påstå att standard är "hona" på slangen och "hane" på munstycket/apparaten/kranen/vad det nu är. Dvs. alla slangar är...
-
LByt kontakt på slangen? Tar tvåminuter
-
LOm du inte har betalat kan du ju sitta still i båten och låta företaget agera. Säg att du inte tänker betala, bestrid alla krav, se om...
-
LARN är numera nedlusat med branchrepresentanter som ser som sin enda uppgift att "rädda" bilfirmor och byggföretag från konsumentkrav.
-
LVad fan har dom pysslat med? Det är så långt från byggnadsvård man kan komma.
-
LJag skulle gärna vilja höra hur andra hade resonerat i min situation (frågeställning längst ner). Anlitade ett företag för renovering...
-
LHej Sant, det finns många nya dyra lärdomar här. Orutinerade kunder ska också få bra resultat kan jag tycka. Besiktningsman är inbokad.
-
LOfferta slår till igen.
-
LLangos förvånades av stinajohanssons inlägg i tråden Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?.Hej, Jag skulle gärna vilja ha synpunkter från er som har mer erfarenhet. Vi har anlitat en entreprenör för att göra grunden till och...
-
LTvättmaskiner och diskmaskiner har elstyrda ventiler, så kolla skrotade maskiner. Protte
-
LAtt du har små veck som rest sig är ingen större fara. Det är lätt hänt om rullen är lite kall. De rättar till sig när solen kommer...
-
LDu har fått papp med klisterkant, det limmas/klistras med lim och det passar hemmafixaren som saknar kundskapen och verktygen att lägga...
-
Ldet här som du byggde funkar utan problem. Du kan självklart göra hundra till olika förstärkningar, förankringar, kortlingar, olika...
-
LLangos svarade i tråden Bygger altan. Håller detta?.Att skruvarna skulle skjuvas av är i stort sett helt omöjligt. Detta kommer att hålla.
-
LHej, att essve kallar en träskruv för konstruktions skruv men det förändrar inte att det är olämpligt med skjuvförband, det gäller även...
-
LRekommenderar också kloss under. Men att enbart hänvisa till skjuvkraft är inte hela sanningen. Skruvarna bidrar också med en klämkraft...
-
LValde till slut dessa. https://www.clasohlson.com/se/Ryobi-avstandsmatare-RBLDM20/p/Pr411999000...
-
LLangos svarade i tråden Laser till bygge av altan + pool?.Jag har just byggt (eller håller på) en pool med trädäck som måste matcha ett befintligt trädäck och har haft en rotationslaser för att...
-
LFiffigt! Men är det inte bara att spänna upp kabeln direkt på gräsmattan så är den överväxt på någon vecka? Så gjorde jag.
-
LJag hade valt att gräva ner till berg om det är möjligt och hittar du en riktigt stor sten eller berg, så sätt plintjärn eller stolpsko...
-
LLangos skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Var hittar man armeringskorgar till 20 cm plintar.Hans/hennes förra pergola blåste bort.
-
LSka den vara ovan jord eller ska den ta väldigt stora krafter i sidled med tanke på armeringen ochj vad är grejen med (om skissen är...
-
LArmeringsnät, najtråd och en vinkelslip eller bultsax så har du fixat det där på en kvart själv.
-
LJag har kommit fram till att hemförsäkringen får man ha för ifall huset brinner ner, allt annat ska man räkna med att betala ur egen...
-
LLangos gillade qaragonics inlägg i tråden Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?.Jag är på husjakt och har vid det här laget läst hundratals besiktningsprotokoll. Jag kan inte minnas en enda gång jag sett en golvbrunn...
-
LOk. Ganska vanligt att skruvarna går ner något skulle jag säga, oavsett proffs eller hempulare. Man vill ju inte heller att de sticker...
-
LDet enda jag kan störa mig på på bilderna är den där korta biten, visst ,inte jättebra men överlag är det helt klart den nivån jag hade...
-
LVad betyder skruva så att ändträ syns? I min värld är ändträ kortsidan på brädan.
-
LSer fint ut
Bilder
Langos har laddat upp 1 bild.
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön
- Man