C
Chefred
445
Poäng
154
Medlem i
31
Startade trådar
10 okt 2011
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:Besökte tråd En lämplig robot till mina gräsmattor.
-
CInte dagens batterier ifall du menar de olika Li-Ion varianter som finns. Se på elbilar och batterier till solenergianläggningar. De...
-
CSlår ett slag för svensk kvalitet, jag har en Husqvarna 310E Nera som är inne på 3:e säsongen. Slinglös installation med RTK. Första...
-
CDet är en inställningsfråga
-
CVi har en Mova viax 600 Tycker du ska ta dig en titt på dennes spec och fundera på om den är något för er (ni hade inte så stor tomt...
-
CHar en Husqvarna aspire R4 Med liknande tomt har smal gång på 10-15 meter med plattor 70 bred som går mellan fram och baksidan...
-
CJag kan varmt rekommendera Navimov i205 awd. Har själv en krävande trädgård (440 kvadratmeter) med knölar, gropar, stenar, träd, buskar...
-
C40mm
-
COroa dig inte , de flesta robotar klarar av det enkelt.
-
CYuka klarar 55cm
-
CChefred svarade i tråden En lämplig robot till mina gräsmattor..Att det är för smal passage. Skrev att det var ca 1 m, men nu när jag måttade så var det 85cm. Kan det bli problem för vissa modeller?
-
CChefred svarade i tråden En lämplig robot till mina gräsmattor..Det är mest sträckan mellan gräsmattorna som jag tänker kan va ett problem för vissa robotar. Men så är det kanske inte? Har inte så...
-
CJag har bara hört av några i forumet att 800 ibland lämnar mappat område. Medans min 1000 är väldigt exakt. Men har ingen erfarenhet av 800
-
COk du har rätt. Hade för mig att det stod att den hade det men hur som verkar den fungera bra utan Lidar med enbart kameran. Har haft...
-
CNej det kan du tydligt se 800 1000 800 saknar lidar bollen på toppen
-
CYuka mini 800 har också Lidar.
-
CPersonligen hade jag köpt en Luba 2 3000X , mycket snyggare med 40cm klippbredd och dubbla tallrikar med 12 rakblad. AWD är också...
-
CWORX WR305E såldes nyss med tak och kantklippare för 5.999 kr på flera olika ställen...
-
CHar en Yuka mini 800 och den klarar fint att klippa 4 områden. Mellan dem kör den på grusgången eller en brant slänt.
-
CJag kan rekommendera slinglösa ecovacs goat o1200 lidar. Den var lätt att installera och sköter sig utmärkt. Min kostade 9000 kr men jag...
-
CHar en Dreame A2 med lidar och kamera. Har inte behov av korridor själv, men det finns funktion för det. Är nöjd med klipparen i övrigt...
-
CYuka mini 2 1000 isåfall. Den har lidar. Jag har den är hyffsat nöjd faktiskt.
-
CÄven en klippare med slinga skulle klara det. Antigen med två öar och att du lyfter klipparen till den lilla ytan, låter den klippa och...
-
CChefred svarade i tråden En lämplig robot till mina gräsmattor..Har fått några förslag av en säljare. Mammotion Yuka 2 mini 800 Segway Navimow H500E Någon som har erfarenhet av dessa?
-
CFör att få båda gräsmattorna klippta av samma robot, så är det förmodligen lättast med en slinglös klippare? Ytan till vänster är ca 200...
-
CSvärdet också
-
CFler kabelspikar. 👍🙂 Sen kan man ju spåra topparna om det är väldigt stora höjdskillnader.
-
CJag körde med en cirkelsåg, enklare än en vinkelslip.
-
CChefred svarade i tråden Robot till 250 kvadratmeter gräsmattan, förslag.Någon som har erfarenhet av Husqvarna Automower Aspire R4? Har en 310 sedan innan.
-
CSåg på Lidl här i Trelleborg att de har en för 2500:- (tror jag den kostade) men den är kanske inte med guideslinga.
-
CEn Gardena Sileno Minimo skulle kunna passa. Har guidekabel och du ställer in schema mm via bluetooth. Finns modeller som hanterar 250...
Bilder
Visa mer
Chefred har laddat upp 27 bilder.
Filmer
Chefred har laddat upp 2 filmer.
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Fastighetsskötare