T
trojlee
4 469
Poäng
2 828
Medlem i
515
Startade trådar
16 jan 2007
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
TÄven jag har införskaffat en kabelsax som dök upp idag, en skaltång Nemiq KCC-22 Verkar sjysst både för att klippa, skala och avmantla.
-
TSlungat snö, jinxar lite nu, för sista gången den här vintern. 😇🌞
-
TJag är inte elektriker. Men ibland behöver jag skala en kabel eller två, nästa projekt blir att sätta upp en lampa vid stugan som tänds...
-
TRäknas det som inköp om man bara beställt? Nyss klickade jag på köpknappen för ett par: ”HONGDUI Woodworking Assembly Table Saw Clear...
-
Ttrojlee svarade i tråden Hur skulle ni tackla denna vägg?.Väggen kommer spricka när man nyttjar garderoberna från andra sidan. Jag hade reglat upp och sen gipsat.
-
Ttrojlee gillade Hocke68s inlägg i tråden Upptäckt fukt i bjälklag vid badrumsrenovering - hantverkare vill ta betalt för stillastående tid.Du utgår hela tiden i ditt resonemang som det vore ett B2B avtal. Nu är det ett ett avtal mellan näringsidkare och privatperson då...
-
TJag tolkar det som att rekvisiten är alternativa och inte kumulativa:) Med vänliga hälsning, Juristen
-
Ttrojlee svarade i tråden Byta eller behålla gammalt avlopp.Hade jag plöjt ner 6siffrigt belopp på en köksrenovering och avloppsrören betingat 50 års ålder så hade då jag bytt.
-
Ttrojlee gillade Mikael_Ls inlägg i tråden Upptäckt fukt i bjälklag vid badrumsrenovering - hantverkare vill ta betalt för stillastående tid.Du tolkar saker och ting väldigt väldigt konstigt. Du kanske borde prata lite med kollegor i branschen, detta är inget svårt hokus...
-
TDu, det är inget jättedokument och det har en bra innehållsförteckning så jag tror du är fullt kapabel att komma fram till svaret...
-
THittade du inget i dokumentet? Då får du nog göra ett nytt försök och ägna lite mer än 1 minut åt att läsa det.
-
TDottern på 7 år ville ha denna stol från vår vind i sitt rum. Hon ville dock inte att den skulle vara svart. Inga problem sa jag, det...
-
TNär det gäller konsument ska arbetet utföras fackmässigt även om det inte avtalas explicit, och med den menas att alla relevanta...
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Har du mätt att det är fogsprång?
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Men återigen fel då det i denna tråd avhandlas hurvida montering av denna typ av plattor är felaktigt utfört och där hävdar jag motsatsen.
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Du skrev ju att du kunde dom andra reglerna så då vet du ju det.😂
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Dom andra reglerna
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Även dom andra reglern säger samma sak
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Har du förresten mätt fogsprånget?🤔
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Står i BKR
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Det är dom som tagit fram underlagen för att man ska uppnå boverkets funktionskrav så följer man dessa så gör man rätt.
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Branchreglerna. Läs på BKR som reglerar byggpraxis inom kakel&klinker. Läser man kapitel 5 som handlar om inspektion av färdigställda...
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Har jag sagt det?
-
TMen nu är det kunden som har förståt med plattorna och dom skiljer i storlek, det ör bra utfört av plattsättaren med tanke på...
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Det är kul att du undviker att svara på frågan då du inte kan reglerna. Och då kanske det är olämpligt att vara så övertygande mot TS...
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Du som kan regelverket kan ju ta fram reglerna. Det är plattor med olika storlek vi pratar om här och då monteras dessa exakt på detta...
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Det är helt rätt monterat enligt branchreglerna så att ta dit en besiktningsman resulterar bara i ytterligaren en faktura att betala👍
-
Ttrojlee svarade i tråden Nytt badrum, missnöjd med fogar, vad göra?.Och vad skulle vara felet säger du?
-
TTack för rådet. Aldrig använt dessa, men tänkte att det ändå är ett bra pris för att köpa på sig ett litet lager. Pysslar man på lite...
-
TEtt labbaggregat med CV och CC funktion har jag velat ha en längre tid
Bilder
Visa mer

trojlee har laddat upp 156 bilder.
Allmän info
- Från
- norrbotten
- Kön
- Man