jarlh
3 626
Poäng
1 815
Medlem i
192
Startade trådar
6 dec 2004
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
jarlh svarade i tråden Test såpa – bästa såpan + ett annat medel för att tvätta altan.Vi har väldigt stort trädäck och jag satte sonen på att skrubba en del av det med såpa. Han fuskade och använde diskmedel (Yes?) för att...
-
jarlh svarade i tråden Tävla och vinn den prisbelönta robotdammsugaren Dreame L10 Ultra.Dreame L10 Ultra kan torka moppdukarna efter den städat klart. Vi har en blå Electrolux-dammsugare som vi ärvt efter svärfar. Den...
-
jarlh gillade Kerstin Nilssons inlägg i tråden Vad gör jag när bil kört in i min tomt och skadat garagedörrarna?.Tydligen är det så att det påkörande fordonets trafikförsäkring som ska stå för alla kostnader. Konstigt att inte mitt försäkringsbolag...
-
jarlh svarade i tråden Humorhörnan ....Jag fick sms ikväll ifrån okänt nummer. Ville dock meddela att det kom lite fel, men det var svårare än jag trodde:
-
jarlh svarade i tråden Vad gör jag när bil kört in i min tomt och skadat garagedörrarna?.Vi fick vårt staket nerkört av sommarjobbande brevbärare. Gick på fordonets trafikförsäkring...
-
jarlh gillade hempularens inlägg i tråden Vad gör jag när bil kört in i min tomt och skadat garagedörrarna?.Oavsett vem som kört, äger bilen, osv. Så skall skadorna betalas av bilen trafikförsäkring. Bilägaren kan välja att själv betala, för...
-
jarlh svarade i tråden Visade sig att vi har tomt runt hela huset.Som nyinflyttad är det taktiskt att inte gå för fort fram. Låt grannarna lära känna er innan ni drar igång ett krig. Att grannen nu...
-
jarlh svarade i tråden Visade sig att vi har tomt runt hela huset.Inte bara i filmer, även i verkligheten. Det är där man får direktutdelad reklam. (Posten hamnar i postfack, men där kan bara...
-
jarlh svarade i tråden Visade sig att vi har tomt runt hela huset.Nja, kanske en omedveten sådan?
-
jarlh svarade i tråden Visade sig att vi har tomt runt hela huset.Jag förstår att grannen känner sig bestulen på en del av sin tomt. Men nu är det ju inte TS som är boven, utan den som fått grannen att...
-
jarlh svarade i tråden Avslutad: Vinn en flexibel grästrimmer.1) Som nyblivna tomtägare för fem år sedan köpte vi en väldigt billig trimmer. Det har vi ångrat i flera år nu. Men jag är för...
-
jarlh svarade i tråden Fjärrvärmeenheten låter störande mycket.Nej, den stod nog på "måne" då jag filmade.
-
jarlh svarade i tråden Fjärrvärmeenheten låter störande mycket.Tickande ljudet stör alltid då det låter (vilket inte är alltid). Öppnar vi upp flödet så stör även det en del. Centralen sitter på...
-
jarlh svarade i tråden Fjärrvärmeenheten låter störande mycket.Menar du att vredet endast styr uppvärmningen?
-
jarlh svarade i tråden Fjärrvärmeenheten låter störande mycket.Öppnar man upp fullt spolar det rejält i systemet, så mycket att det blir störande i intilliggande vardagsrum. Vi har värme i huset...
-
jarlh gillade Krokkodriljos inlägg i tråden Byggfirma byggde attefallshus för nära tomtgräns - måste rivas.Been there, done that! 🙃 https://www.byggahus.se/forum/threads/flytta-attefallshus-ca-en-meter.264849/
-
jarlh gillade din grannes inlägg i tråden Byggfirma byggde attefallshus för nära tomtgräns - måste rivas.Att flytta det där huset 34cm bör inte vara något större problem, lite nya plintar och några skenor samt domkraft. Artikeln handlar...
-
jarlh gillade Daniel 109s inlägg i tråden Byggfirma byggde attefallshus för nära tomtgräns - måste rivas.Skulle man regelmässigt acceptera dessa avvikelser så skulle det ju kvitta om man följde dem eller inte. En sådan liten stuga är absolut...
-
jarlh svarade i tråden Tvätta altan och trädäck på rätt sätt.A) Jag. B) Jag vet.
Bilder
Visa mer

jarlh har laddat upp 144 bilder.
Filmer
jarlh har laddat upp 2 filmer.
Allmän info
- Kön
- Man