R
Robert-san01
20 311
Poäng
10 270
Medlem i
96
Startade trådar
1 apr 2011
Senast aktiv
El-ingenjör som jobbar som projektör och konsult av solcellsanläggningar. Bor i villa och bygger det mesta själv.
Intressen: Intresserad av det mesta som gäller teknik och försöker komma ut på cykeln emellan åt.
Intressen: Intresserad av det mesta som gäller teknik och försöker komma ut på cykeln emellan åt.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
RRobert-san01 svarade i tråden Mörkläggnings gardiner till attefallshus.IKEA?
-
RRobert-san01 svarade i tråden Vad är det för fel på den här sågen?.Sitter klingan fast på axeln och du kan röra på klingan. Då finns ingen annan förklaring än att lagren som axeln är slut, precis som...
-
RBra! Då köper jag lecablock imorgon, i väntan på att snickaren kan göra nåt permanent och ordentligt. Puh! Vill också säga tack för...
-
RTack, det var intressant! Har inte sett något annat än jord när jag grävt i rabatten, misstänker att det är jord hela vägen ner.
-
RRobert-san01 svarade i tråden Hur stödja upp lutande mur?.Detta kanske kan ge lite ideer på hur ni kan få till en mur som står kvar. Lätt motlutande kanske måste övervägas...
-
RRobert-san01 svarade i tråden Trasig grundpelare?.I princip är det två saker som påverkar om det blir riktigt jobbigt. Krafterna uppifrån och hur stadigt stödet är. Ökar inte kraften...
-
RRobert-san01 svarade i tråden Hur stödja upp lutande mur?.Murar över 50cm brukar man förankra med geonät för att de ska klara marktryck från baksidan och inte börja luta. Vet du inte fabrikat...
-
RRobert-san01 svarade i tråden Trasig grundpelare?.Jag skulle ha satt detta högst upp på min prio lista. Men det är jag.
-
RJa eftersom det är dom som bär upp hela stugan så kan du ju tänka dig vad som kan hända. En punktering hade du nog fixar direkt. Prova...
-
Rhttps://www.ebay.de/itm/227404102092?_skw=banvel&itmmeta=01KW25PZ6Y8YWY28JGCZNN8X97&hash=item34f25739cc%3Ag%3AOrAAAOSw-0FdSu%7Er&itmprp=e...
-
RRobert-san01 svarade i tråden MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan.Hej maskrosor! 😈 Lika bra att bunkra lite så länge som det får säljas...
-
RMitt standardsvar är att jag också säljer det dom vill sälja. Hittills har det avslutat samtalet. Det är ingen som kommit på hur man ska...
-
RRobert-san01 svarade i tråden MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan.Plötsligt händer det! 👍
-
RVåra vänner på Postnord levererade. 🙌
-
RRobert-san01 svarade i tråden MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan.Tur att det inte är något bästa före på Quattro. 😉
-
RDå kanske du kan testa om några veckor med lite tur... 🙄
-
RTrycksprutan levererades nu på kvällen av Airmee. Tysk kvalitetskänsla trots tillverkad i Kina. 😇 Banvel Quattro ska dyka upp imorgon...
-
RJag beställde 3 liter från tyska amazon för några veckor sen, inga problem. Enda var att det kom i 0.5L flaskor istället för 1L flaskor...
-
RRobert-san01 svarade i tråden MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan.Passade på att beställa några flaskor Dicotex. Noterade att i Tyskland måste man ha "körkort" för att få köpa det. Gällde dock inte...
-
RRobert-san01 gillade tripptrapps inlägg i tråden Natriumperkarbonat - guds gåva till altanregöringen.Altan Nu har jag haft tralltvätt och kemilabb här med min bara 3 år gamla altan utanför Halmstad. Om ni bara vill ha slutsatsen...
-
RTänk tvärtom: det är bra, bärande väggar som man vill skruva fast saker i.
-
RRobert-san01 svarade i tråden Hänga upp hyllor på bärande vägg.Borra och montera med skruv och plugg eller betongskruv.
-
RRobert-san01 gillade Dkvists inlägg i tråden Hur hanterar/tolkar jag avtal med grannen om återställning efter stödmursbygge.@Bigtwin1: Hur går det? Du har väl inte gått på skrämseltaktiken som grannen kör med? Han har ju klart som korvspad byggt på din tomt...
-
RRobert-san01 gillade Lars Sjögren1s inlägg i tråden Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?.Cool. Ja om min app bidrar till att Google maps uppdaterar ett lager med städgator är jag nöjd. 👍 bra snack. Tack
-
RRobert-san01 svarade i tråden Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?.Vet inte hur den gör med städdagar osv då jag inte använder funktionen, vet bara att jag har den.
-
RRobert-san01 svarade i tråden Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?.Jag har faktiskt exakt denna funktion i bilen idag! (Utom att den inte kan reservera platsen) Mercedes MBUX visar på skärmen hur det ser...
-
RRobert-san01 skrattade åt Unikt namns inlägg i tråden Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?.Med ett digitalt staket är du trygg mot digitala däcktjuvar.
-
RRobert-san01 svarade i tråden Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?.Hur låses den valda platsen mekaniskt?
-
RNu har jag fått hem fettsprutan och smort lastaren på traktorn. Första intrycket är väl att den funkar. Mycket lättare än makitas...
-
RRobert-san01 svarade i tråden Laddbox, rimligt att en elektriker mäter upp vilken fas som är vilken?.Mercedes med 3-fas laddare vägrar också ladda 2-fas.
Bilder
Visa mer
Robert-san01 har laddat upp 636 bilder.
Filmer
Robert-san01 har laddat upp 4 filmer.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- projektchef