M
Mats
12 924
Poäng
11 483
Medlem i
101
Startade trådar
21 jan 2004
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
MSedan 10 år har vi haft sopsortering genom färgkodade sop-påsar. Allting åker i samma kärl och sopstationen sorterar sedan allt efter...
-
MDet här var katastrof för oss och noll lyhördhet från kommunen. Vi har flera blöjbarn, har aldrig haft en endaste tidning att återvinna...
-
MMats svarade i tråden 20 centimeter mätfel kostade 127 400 kronor.Fanns ett krav på min 230 i fri takhöjd och därmed måste man antingen göra ett tunnare tak eller sänka ned plattan. Troligen så hade man...
-
MMats svarade i tråden Går det verkligen att mäta exakt höjd, jämföra nivåer vid markarbete?.slangvattenpass eller en planlaser är rimliga verktyg för en vanlig husägare tycker jag. Saknar mitt stanley slangvattenpass nått enormt
-
MMats svarade i tråden Släpvagn på budget- Neptun praktik vs Fogelsta 2270S.Jag har en äldre bromsad vagn. Ca 1.3X2.7 i flakmått. Hade jag fått designa mitt eget släp så hade det haft 1.35X2.75 i flakmått, 1300...
-
MJag är inte dum! Vill påstå att "du är dum" som säger så.. Vilket man väljer är en smaksak! När jag skulle ha tag på en egen släpvagn -...
-
MEn svensktillverkad helsvetsad bromsad vagn, troligtvis begagnad om budgeten är snäv. Att välja en billig nitad vagn utan broms kommer...
-
MJa och nej. Frågan har varit uppe ett par gånger, här är den senaste tråden, spretig som vanligt...
-
M"We choose to sätta dubbelgips and do the other things, not because they are easy, but because they are hard"
-
MFortfarande 29 januari 2025. Det är väldigt mycket provmontering och lyfta stommar fram och tillbaka innan slutmonteringen kan göras...
-
MPrecis vad jag tänkte också. Klart maffian vill kräva kollektivavtal för att bevilja rot. Det tar ju bort möjligheten för alla...
-
MFöretaget som anlitas ska ha kollektivavtal…där kom det…. Kollektivavtal är frivilligt. Nu vill Byggnads blanda in detta i...
-
MHmm, så alla köks- och badrumsrenoveringar är bara rent kosmetiska enligt Byggnads. Bra, det skall jag berätta för försäkringsbolaget...
-
MDvs, man vill skydda sig själva och få del av pengarna. Det finns massor med bra firmor utan kollektivavtal, men de ska såklart vara...
-
MHej och välkommen till Byggahus! Lägg osb eller andra skivor på gruset så blir det lättare att dra pallgrodan
-
MDet raka svaret: Nej.
-
MMats svarade i tråden Ny el via krypgrund.Generellt sett, ja det går bra. Man får bara anpassa kabelvalet efter miljön men förutom det så är det inget problem
-
MTack för tipset. Oljepåfyllningen är redan låst med hänglås, så det går inte att fylla på av misstag. Sen ska rören bort helt så småningom..
-
MMats svarade i tråden Källaren med garage från -53, med tillhörande hus såklart...Tips är att bort oljepåfyllningen helt alt ta bort kontakten till överfyllnadsskyddet. Mer än en gång oljebilen har tagit fel adress med...
-
MMats svarade i tråden Hur tämjer man en tomt som levt vilt i 10 år? 2700kvm Jurassic Park.Steg 1: Don't panic Steg 2: Bo in er först Steg 3: Nu när ni vet hur just din/er tomt fungerar så kan ni börja fundera på vad ni vill...
-
MMats svarade i tråden Datorproblem, datorhjälp -tråden.För att reda ut några detaljer Win10 LTSC kräver egna nycklar Sen blir det lite rörigare LTSC 2019 har patchar till -29 (det här...
-
MMats gillade etompaus inlägg i tråden Vart vänder man sig för professionell hjälp med energibesparing!.Vissa kommuner har gratis energirådgivning för privatpersoner. Dock lär de inte kunna trolla med förbrukningen. Deras råd brukar vara...
-
MPrecis det jag sagt, hittepå sätt att beräkna verkningsgrad.
-
MEn makalös manick!
-
MLäs på om evighetsmaskiner och termodynamikens lagar: https://sv.wikipedia.org/wiki/Evighetsmaskin
-
MInte om man räknar på effekt ut/effekt in, blir det över 100% har man uppfunnit en evighetsmaskin! Som sagt försäljarmatte.
-
Meftersom det finns grannar vars brunnar redan nu påverkas, så är väl det bästa att de anmäler till kommunen redan nu, innan problemet...
-
MDet är bättre att förebygga än att försöka rätta fel i efterhand så jag skulle kontakta aktuell myndighet nu. Att berätta om sin oro är...
-
MSvaren i den här gruppen nu förtiden är som dom flesta sidor på internet, bara massa människor som vill skriva skit. Ingen idé att...
-
MJag är inte förtjust i folk som gör anmälningar till kommunen för saker som inte påverkar dem själva men om jag hade en brunn och någon...
Bilder
Visa mer
Mats har laddat upp 114 bilder.
Allmän info
- Från
- Västernorrland
- Kön
- Man
- Signatur
-
Byggahus regler https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/