I
InsidersUnited
Aktivitet
-
IJag köpte ett attefallshus i byggsats på hösten när den här firman hade 15% rabatt. Jag har gjort det mesta själv och hojtat på barn och...
-
IInsidersUnited gillade strom_roberts inlägg i tråden Går det att bygga en enkel stuga för 500 tusen?.Hej. Jag byggde ett fritidshus på ca 75 kvadratmeter. Byggt på stor delad tomt. Tog ca 5 år, varje helg, samt semestra och...
-
IJag har ställt min yuka till att ladda till 80 procent. De sista 20 procenten laddar den precis innan schemalagd körning. Bra för...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Värma upp Pool med PEM på taket.Du lägger ju inte till någon extra pump med förbrukning, du använder din befintliga pump och tar ett delflöde från den till pemslangen...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Hur ska jag få ihop uteplats och trallen ??.Du fäster dom permanent, antingen genom att lägga dit dom innan plasttaket eller i mellanrummen efter.
-
IInsidersUnited svarade i tråden Hur ska jag få ihop uteplats och trallen ??.Till TS: Du har ett fint hus med möjligheter, sätt inte upp ett plasttak.... Och om du verkligen måste, klä undersidan med bambumattor...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Värma upp Pool med PEM på taket.Min poolpump är en av dom minsta på 280 watt. Den klarar det fint👍 Jag gissar att 50% av flödet går i en kort slinga (genom en...
-
IInsidersUnited svarade i tråden En lämplig robot till mina gräsmattor..Min erfarenhet är att det som dödar lithiumbatterier är om man lämnar dom i laddaren. Lång underhållsladdning tar kål på dom.
-
IInsidersUnited svarade i tråden Värma upp Pool med PEM på taket.Du ska inte dela upp den kostnaden för pemkopplingar och risken för att något skiter sig går upp dramtiskt, lägg den i en stor kringla...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Hur målar man relief i gjutjärn?.Om du kan bortse från dina vita bokstäver. Dutta alla uppstickande bokstäver med fett, spraymåla allt,låt torka, skrapa försiktigt...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Du kan ju nubba fast en remsa takpapp på syllen med någon cm överlapp ned på plattan, den kommer ju inte synas under panelen.
-
IHej alla, jag vill bara informera er om vad det var! Det saknades en vattenavisande del vid ytterdörren så regn snö osv har tagit sig in...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Köpa solcellsanläggning "löst"?.Nej, men det beror på att jag dagligen haft kontakt med lysmaskar ) Men ring din lokala byelektriker, det är bara plus och minus han...
-
IInsidersUnited svarade i tråden En utmaning att få slangen tätt.Tangit lim för poolkoppling blir stenhård när den torkar, den kan man säkert fylla sprickor med. Obs den fäster bara på "hårdplast"...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Förbereda kylrör på vind.Nej det tycker inte jag heller privat, försök göra en "Burning Lamborghini" drink och man förstår hur jämrans stark sprit man måsta ha...
-
IDå tycker jag att det bevisat att asfaltsläggare har skruvar lösa.
-
IInte en aning, men vad du än gör så rör den inte. Är det i en körbana så är den som håller ihop höger och vänster körfält. Är den i...
-
ISom jag har letat efter den - stort tack till upphittaren!
-
IInsidersUnited svarade i tråden Förbereda kylrör på vind.Nej, men brandrisken är något lägre =)
-
IInsidersUnited svarade i tråden En utmaning att få slangen tätt.Ja varför inte, men då kan du inte sätta på pumpen på någon dag. Jag har 32 mm pvcslang på alla mina poolkopplingar de är täta med...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Fasadfärg bleknat.Hade samma med en svart skorsten, numera helt grå. Det var inte silikatfärg utan någon murfärg från Teknos . Riktig skitfärg så här i...
-
IInsidersUnited svarade i tråden En utmaning att få slangen tätt.Jag hade tagit mjuk pvc slang och slangklämma, tänk på att INTE dra åt så hårt, du kommer spräcka röret. Bara lite och sedan dra lite...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Köpa solcellsanläggning "löst"?.Mina paneler för 12 år sedan på 250w/panel kostade då i handeln 1700 kr/st. Jag köpte dom för 900 kr/styck. Idag kostar en 450w panel...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Gissar att du inte har någon vaskrensare. Låna av en granne innan du skruvar av ngt.
-
IOm ledningen går till en stenkista så är det nog stor sannolikhet att just där den mynnar ut bland stenarna så har det byggt på så att...
-
IInsidersUnited svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Löser 90% av alla stopp i vasken, och nästan alla brukar säga att det "säkert är ett stopp ute i gatan" när man frågar dom om dom ens...
-
I😀 Ropade in en låda med smått och gott till köket på en auktion en gång. Fick en låda med blandade allmoge saker på köpet. En av sakerna...
-
IEn planka mellan hjulen som hänger i en lina på var sida med lite slack. När man puttar släpet bakåt dras plankan i samma riktning med...
-
IMed antikhandlare i släkten lät vi ofta gamla möbler med aktiva angrepp stå med fötterna i terpentin ett tag. Även om larverna inte...
-
ISkulle jag enbart dra skyddsrör så skulle den isåfall isoleras, för att senare dra i pex rör eller liknande. Frågan är om det blir rätt...
Bilder
Visa mer
InsidersUnited har laddat upp 200 bilder.
Filmer
InsidersUnited har laddat upp 2 filmer.
Allmän info
- Från
- Västra Götaland