56 798
Poäng
37 397
Medlem i
843
Startade trådar
6 jan 2003
Senast aktiv

Aktivitet

• Senast online
  • MathiasS
    MathiasS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.
    Jag fick faktiskt EN fjäder bytt på en sådan garanti. Fast jag betalade inte 8000 för att få den. Vill man ha en garanti som är värd...
  • MathiasS
    Jag kan konstatera att för mig, hur märkligt det än låter, så är postnord det stabila alternativet. Kommer alltid på utlovat datum. Har...
  • MathiasS
    Lite konstigt är det. är det ovanligt tyst i 3 minuter så reagerar man ju. Efter 10 minuter springer man runt som en yr höna och letar...
  • MathiasS
    MathiasS gillade hsds inlägg i tråden GAAAAHHHH!!!.
    Det är bara att gratulera 👍
  • MathiasS
    Jepp, har aldrig betalat fullpris där. Jag har minne som en guldfisk men sedan 2020-2021 har det funkat på detta vis, kan jag se på...
  • MathiasS
    Näe. Viaplay ingår i premiumpaketet och premiumpaketet köper man för halva priset, det verkar vara standard. Själv har jag gjort det i...
  • MathiasS
    ...men låter inte 265kr per månad rätt mycket för att BARA få F1? för ett par hundringar till får man ju allentes stora paket ink...
  • MathiasS
    MathiasS gillade Bästerortarns inlägg i tråden GAAAAHHHH!!!.
    Det finns garanterat bh-medlemmar med bättre koll men en gissning är kanske 5-6 lök i startavgift/framkörning/etablering (eller vad dom...
  • MathiasS
    MathiasS gillade tommibs inlägg i tråden GAAAAHHHH!!!.
    Lite sugen men har egna grävprojekt att ta tag i....
  • MathiasS
    Fan vilka billiga lösningar ni hittar på. Framkörningsavgift 20lök antar jag. Skulle vara bättre om ni kom hit med varsin spade.
  • MathiasS
    Det skulle säkert gå, men om jag grävt så långt kan man nog gräva sista biten också och byta röret. Det blir en stor grop och det går...
  • MathiasS
    Ingen dum ide, bara dyr. :)
  • MathiasS
    Jodå men riktig relining av ett rör på 38cm…..inte billigt. Och att stoppa i ett annat rör låter sig inte göras eftersom det finns...
  • MathiasS
    Trippel-Gaaahh. Idag tänkte jag för första gången på 25 år att det kanske är dags att flytta till helt nytt hus eller, dra åt helvete...
  • MathiasS
    Lyfter denna tråd igen 😊 Landade i att vi beställde en ytterdörr av Teak från Bovalls som installeras till veckan. Dyrt men ack så fin...
  • MathiasS
    Om det är duk i PVC som ska limmas så verkar de flesta använda Plastigum 77. Innehåller mjukgörare och därför lämpligt för...
  • MathiasS
    MathiasS svarade i tråden Budgetpool - vad väljer man?.
    Du ska öppna in och ut helt och sedan justera den vertikala. Vattnet tar lättaste vägen men du har ju inte längre någon lätt väg….:)
  • MathiasS
    Allt bypassen ska göra är ju att fördela flödet mellan "huvudslingan" som går direkt till poolen och det du avleder mot VP. Genom att...
  • MathiasS
    Varför begränsar du flödet i alla riktningar i systemet? Behovet av lägre flöde till VP är ju uppenbart, men du blockerar ju allt?
  • MathiasS
    MathiasS gillade Alfredos inlägg i tråden Allt om bilen.
    Du borde laga läckan i er bils tank. 😂
  • MathiasS
    Och vem sa att vi skulle ha samma krav på omsättning? Du missar poängen här. Jämfört med att köpa en ny pump eller dyr styrning så...
  • MathiasS
    MathiasS svarade i tråden Allt om bilen.
    Ja det är lite skumt det där, men statistiken är tydlig. Den enda gången jag haft närkontakt med ett annat föremål så gick det att...
  • MathiasS
    Och vem sa att man skulle köra 50/50 on/off?
  • MathiasS
    MathiasS gillade 13th Marines inlägg i tråden Allt om bilen.
    Jag tror huset sågs, det var väl snarare att man missbedömde hur nära det stod ;)
  • MathiasS
    Här hemma är det inte fasaden utan min fru som backar in i saker.
  • MathiasS
    Jag försöker bara hjälpa till, man vill ju inte ha på sitt samvete att inte se ett helt hus.
  • MathiasS
    Det var backvarnarens fel alltså. Eller möjligen fastighetsägarens. Fanns det ingen annan i bilen som kan beläggas med åtminstone en del...
  • MathiasS
    Ja rent ekonomiskt är det bättre. Kostar nästan ingenting och kan ge samma besparing. Men, det är också så att långsammare filtrering är...
  • MathiasS
    Det är inte fyllt med propan och man ska nog inte fylla ett äldre system med Propan eftersom detta saknar sensorer för gasläckage etc...
  • MathiasS
    Vill man gå på djupet (låt bli) så kan du gräva i vilka komponenter (tex kompressorn) som sitter i osv, men det rimligaste är nog att...
  • Visa mer

Bilder

Visa mer
1778868807260.jpeg
1778078333156.png
1777233821076.png
1776308260107.jpeg
1776243728059.jpeg
1776181362226.png
1774460962758.png
1774443902033.png
MathiasS har laddat upp 1 130 bilder.

Filmer

IMG_0407.mov
IMG_3825.mov
IMG_2821.mov
IMG_4519.MOV
IMG_4510.MOV
IMG_4349.MOV
E6CBD843-8795-4AC8-9717-B414961C963C.MOV
6D93DFCB-A5C4-4697-A3F2-46276C3E5ABE.MOV
MathiasS har laddat upp 8 filmer.

Allmän info

Från
Stockholm
Kön
Man
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.