Matti_75
10 677
Poäng
5 106
Medlem i
7
Startade trådar
4 jun 2010
Senast aktiv
Jag är en utbildad snickare med tre barn och fru som fått förmånen att vidare utbilda mig till platschef. På fritiden är det huset och trädgården som gäller ihop med familjen, samt speedway.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:Besökte tråd Dagens verktygsinköp!
-
Matti_75 svarade i tråden Återkommande stopp.Hur är det med luftning av rören? -
Matti_75 svarade i tråden Dörrstoppet till altandörren har lossnat.Sätt en skruvmejsel mellan armen och pluggen o bryt till. Den är bara itryckt -
Matti_75 svarade i tråden Yale Doorman en djungel vid inköp?.Nej tyvärr inte. Du måste ha Yale modulen för att det ska fungera -
Matti_75 svarade i tråden Trasig fjärr till garageport.Har du ingen dörr eller fönster som du kan komma in genom? -
Matti_75 svarade i tråden Trasig grundpelare?.Ja eftersom det är dom som bär upp hela stugan så kan du ju tänka dig vad som kan hända. En punktering hade du nog fixar direkt. Prova... -
Matti_75 svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Det är vad tillverkaren av kantelementet säger men byggreglerna säger 200mm minst mellan mark och träpanel. Många tillverkare utav panel... -
Matti_75 svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Ja för att det skall hålla under gjutningen. När betongen stelnat ska du sänka marknivån. -
Matti_75 svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Sänk marken om möjligt. Rekommendationen är 200mm sockel för att skydda virket -
Matti_75 svarade i tråden Fästa bärlina - hitta reglar bakom träpanel.Såga upp ett hål så du ser hur det ser ut bakom den inte panelen -
Matti_75 svarade i tråden Fästa bärlina - hitta reglar bakom träpanel.Ja beroende på hur väggen är uppbyggd. Själv fick jag använda 330mm långa skruv för att få fäste -
Matti_75 svarade i tråden Fästa bärlina - hitta reglar bakom träpanel.Rakt under takstolen bör du ha en regel -