Matti_75
10 677
Poäng
5 106
Inlägg
16 år
Medlem i
7
Startade trådar
4 jun 2010
Blev medlem
58 minuter
Senast aktiv
Jag är en utbildad snickare med tre barn och fru som fått förmånen att vidare utbilda mig till platschef. På fritiden är det huset och trädgården som gäller ihop med familjen, samt speedway.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:Besökte tråd Dagens verktygsinköp!
-
Matti_75 svarade i tråden Återkommande stopp.Hur är det med luftning av rören? -
Matti_75 svarade i tråden Dörrstoppet till altandörren har lossnat.Sätt en skruvmejsel mellan armen och pluggen o bryt till. Den är bara itryckt -
Matti_75 svarade i tråden Yale Doorman en djungel vid inköp?.Nej tyvärr inte. Du måste ha Yale modulen för att det ska fungera -
Matti_75 svarade i tråden Trasig fjärr till garageport.Har du ingen dörr eller fönster som du kan komma in genom? -
Matti_75 svarade i tråden Trasig grundpelare?.Ja eftersom det är dom som bär upp hela stugan så kan du ju tänka dig vad som kan hända. En punktering hade du nog fixar direkt. Prova... -
Matti_75 svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Det är vad tillverkaren av kantelementet säger men byggreglerna säger 200mm minst mellan mark och träpanel. Många tillverkare utav panel... -
Matti_75 svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Ja för att det skall hålla under gjutningen. När betongen stelnat ska du sänka marknivån. -
Matti_75 svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Sänk marken om möjligt. Rekommendationen är 200mm sockel för att skydda virket -
Matti_75 svarade i tråden Fästa bärlina - hitta reglar bakom träpanel.Såga upp ett hål så du ser hur det ser ut bakom den inte panelen -
Matti_75 svarade i tråden Fästa bärlina - hitta reglar bakom träpanel.Ja beroende på hur väggen är uppbyggd. Själv fick jag använda 330mm långa skruv för att få fäste -
Matti_75 svarade i tråden Fästa bärlina - hitta reglar bakom träpanel.Rakt under takstolen bör du ha en regel -
Matti_75 svarade i tråden Var ska jag sätta stämpen vid pelarbyte carport?.Ett stämp på var sida om hammarbandet med en balk emellan som bär upp vikten -
Matti_75 svarade i tråden Alternativ till spår i karm för fönsterbleck.Hur ser fönstret ut i underkant utan plåten monterad? -
Matti_75 svarade i tråden Kondens på ovansidan av ångspärren av garagets takisolering.Det saknas korrekt utförd luftspalt mellan råspont och isolering. Beroende på vad du har för yttertak och temperatur på insidan kan det... -
Matti_75 svarade i tråden Karm badrum.Hålen sitter på samma ställe oavsett djup på karmen. -
Matti_75 svarade i tråden Karm badrum.Du sätter dubbla reglar i dörrhålet där den yttre är 85 och monterar plywood mot denna regel och gipset går förbi. Då har du fäste för... -
Matti_75 svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Tänk på att sträva det ordentligt -
Matti_75 svarade i tråden Utstick fönsterbleck.40mm -
Matti_75 svarade i tråden Bör jag byta ut fuktskadad gipsskiva?.Just möglet som bildas på gipsskivor är extra allergiframkallande så byt ut allt som är angrpet. -
Matti_75 svarade i tråden Skruv- och borrtips för infästning av aluminiumram i betongplattor.Men nu svamlar du. Betongskruv är gjorda för att återanvända. Det finns speciella tolkar att använda som visar när dom börjar bli... -
Matti_75 svarade i tråden Skruv- och borrtips för infästning av aluminiumram i betongplattor.Som svar på alla dina frågor JA -
Matti_75 svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.JA du skall byta avloppsrören!! -
Matti_75 svarade i tråden Altandörr svensk fönster.Ta en bild utifrån där man ser hela dörren -
Matti_75 svarade i tråden Är det vanligt att använda Z/ baspanel stående.Ja rätt monterad är det inga problem -
Matti_75 svarade i tråden Felaktigt monterat tröskelbleck?.Det är svårt att få till en perfekt plåt när dom gamla smygarna och fodrena sitter kvar. Det lilla hålet är inte perfekt och inte... -
Matti_75 svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.1. 40% 2. En perfekt grillning med familjen sker året runt och på grillen ligger en stor köttbit gärna med ben som grillas på hög värme... -
Matti_75 svarade i tråden Hur ska jag sätta avstyvningar takstolar?.Vad säger dom andra konstruktionsritningarna över taket. Brukar vara inritat där det behövs avstyvas. -
Matti_75 svarade i tråden Hur hade ni gjort om ni byggde ut huset så här?.Då är det grov som gäller -
Matti_75 svarade i tråden Hur hade ni gjort om ni byggde ut huset så här?.Gjut igen det så är problemet ur världen för gott -
Matti_75 svarade i tråden Råd fallskyddssele.Tänk även på att ha en plan på hur dom ska få ner dig om du blir hängande i selen.
Bilder
Visa mer
Matti_75 har laddat upp 110 bilder.
Allmän info
- Från
- Örebro
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Platschef Bygg