Matti_75
6 250
Poäng
3 469
Medlem i
5
Startade trådar
4 jun 2010
Senast aktiv
Jag är en utbildad snickare med tre barn och fru som fått förmånen att vidare utbilda mig till platschef. På fritiden är det huset och trädgården som gäller ihop med familjen, samt speedway.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Matti_75 svarade i tråden Radonduk och regnvatten - ett problem!?.Du ska inte göra hål i duken, skit i duken isåfall. Är en markgubbe som rekommenderade detta då dom inte har någon koll. Skulle du lämna...
-
Matti_75 svarade i tråden Kalibrera planlaser.Om dom säljer en som behöver kalibreras så kan du ta för givet att den inte visar rätt
-
Matti_75 svarade i tråden Innertak, vilket material kan det vara under takpanelen?.Planktaket sitter nog kvar men det är inte tätt så sågspån kommer att komma ner när ni river
-
Matti_75 svarade i tråden Vad kan jag sätta för material mellan isolering och takpanel?.Akustikduk är mitt tips.
-
Matti_75 svarade i tråden Innertak, vilket material kan det vara under takpanelen?.Skulle gissa på spänt papptak som var vanligt förr. Under det är det ofta ett planktak. Se upp bara så att inte sågspånet kommer ner om...
-
Matti_75 svarade i tråden Hjälp med infästning till elfa-hyllor.Sitter dom fast? Det gör inget att halsen syns då det inte är den som håller fast något
-
Matti_75 svarade i tråden Garagedörrar som skrapar i marken.Fräs ner asfalten lite
-
Matti_75 svarade i tråden Luftspalt under tak i attefallshus.Ja han har gjort helt rätt.
-
Matti_75 svarade i tråden Luftspalt under tak i attefallshus.Så länge du har luft mellan isolering och råspont är det ok. Mera luft innebär kallare råspont som i sin tur kan innebära problem
-
Matti_75 svarade i tråden Vad händer om man inte limmar linoleummatta?.Den följer med upp när du dammsuger
-
Matti_75 svarade i tråden Nexa mottagare, vad gör jag fel?.Du behöver nollan för att det ska funka. Sätt pucken i takdosan istället om du har nolla där
-
Matti_75 svarade i tråden Behövs kantarmering/kantbalk?.Nej du har inget behov av någon förstärkning. Gjut en jämntjock platta bara
-
Matti_75 svarade i tråden Vad är "standardmetoden" för att fästa kortling i stålskena?.Jacka ur för flänsarna och skruva dit den genom plåten in i trät. Det finns kortlingshållare och speciella dosor för stålreglar också
-
Matti_75 svarade i tråden Tegel eller trägavel?.Självklart kan du mura! Och jag tycker absolut att du ska göra det
-
Matti_75 svarade i tråden Isolering som skapar en faradays bur?.Dessutom extremt brandfarligt
-
Matti_75 svarade i tråden Fästa OSB i syll & hammarband.Ja du ska skruva skivorna där. Det finns gipsskruv kombi som kan skruvas i både trä och stålreglar.
-
Matti_75 svarade i tråden Bör snickarna ta bort den gamla takpappen vid takbyte?.Tar du bort alla gamla lager med tapet också när du tapetserar om? Visst kan man ta bort den gamla pappen inklusive all spik men tror...
-
Matti_75 svarade i tråden Bör snickarna ta bort den gamla takpappen vid takbyte?.Nej finns ingen anledning att ta bort den gamla pappen
-
Matti_75 svarade i tråden Isolera under tröskel sjutdörsparti..Nja tänk på att det ska vara tätt under tröskeln sa att eventuellt vatten inte ska rinna in. Mjukfog på utsidan alltså
-
Matti_75 svarade i tråden OSB i källare? Hur avsluta vägg.Källarväggar ska isoleras på utsidan.
-
Matti_75 svarade i tråden Hur hade ni gjort med mögelprickar på glespanel..Penetrox har jag blivit rekommenderad av en sakkunnig.
-
Matti_75 svarade i tråden Hur hade ni gjort med mögelprickar på glespanel..Använd ett medel som dödar möglet sedan slipa bort det synliga
-
Matti_75 svarade i tråden Varför runnit under fönster.Dålig lutning på fönsterblecket
-
Matti_75 svarade i tråden Bärighet glespanel/råspont under trägolv.Antingen så använder du plåtar för detta ändamål eller så kortlar du mellan åsarna och monterar glespanel längs med åsarna
-
Matti_75 svarade i tråden Bärighet glespanel/råspont under trägolv.Du har inte funderat på att lägg golvvärmen åt andra hållet mellan bjälkarna? Då spar du höjd
-
Matti_75 svarade i tråden Bärighet glespanel/råspont under trägolv.Nej 17mm håller inte.
-
Matti_75 svarade i tråden Fasadmonterad Pergola.Mitt tips är att skruva ihop den med konstruktionsskruv så du slipper alla fula beslag
-
Matti_75 svarade i tråden Vad är rättvist? - olika lön, betala samma summa hemma?.Om det är mig du tänker på så nej. Vi delar ni g ganska lika på allt
-
Matti_75 svarade i tråden Vad är rättvist? - olika lön, betala samma summa hemma?.Ett konto och 2 kort. Vem ids hålla på med uträkningar och dividera om pengar? Inte undra på att det är så mycket skillsmässor i...
Bilder
Visa mer

Matti_75 har laddat upp 36 bilder.
Allmän info
- Från
- Örebro
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Platschef Bygg