yonna
15 354
Poäng
11 143
Medlem i
402
Startade trådar
16 dec 2002
Senast aktiv
Efter att ha deltagit i BH i många år och fått mycken hjälp med mitt gamla 20-talshus byggde jag 2006 pyttelitet havsnära stenhus för prickig jycke och mig beläget i attraktivt gammalt fiskeläge.
Intressen: Driver enskild firma med mattrenovering. Har ett förflutet från ett större svenskt mobilföretag och sadlade om för drygt 20 år sedan.
Intressen: Driver enskild firma med mattrenovering. Har ett förflutet från ett större svenskt mobilföretag och sadlade om för drygt 20 år sedan.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
yonna svarade i tråden Kompostkvarn, vad lämpar sig i rabatter, gräsmatta etc?.Är det mest smågrenar blir det ju inte så snyggt i rabatterna. Däremot är det ypperligt att putta in under häckar och buskage. -
yonna gillade Johan Gunverths inlägg i tråden Kompostkvarn, vad lämpar sig i rabatter, gräsmatta etc?.Vad är det för ihärdiga myter du tänker på? Eklöv bryts ner som vilka andra löv som helst. Det går dock inte lika snabbt som t.ex... -
yonna gillade kortiss inlägg i tråden Vad gör man när grannen har en 10m stor lönn och lika stor ek 1m bort.Men klipp löven med klipparn funkar utmärkt jag kör över även fallfrukten. Försvinner i ett nafs och rekommendera även av naturvården. -
yonna svarade i tråden Flöde bevattningsslang.Med högsta flöde på kranen sipprar det kraftfullt. Det är svårt att bedöma när kranen bara öppnas till hälften. Har tre slangar där den... -
yonna gillade Unikt namns inlägg i tråden Katter klättrar på mina bilar och repar dom, funkar "kattskrämmor"?.Funderat på biltäcke/kapell? -
yonna skrattade åt Davidbagares inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Dra upp en likadan lina längs med deras, sä kanske de frågar ”Ska du också….” -
yonna svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.1 juli kommer en liten filmsnutt när min fantastiska ask fälls ... Askskottsjukan drabbar 85% av alla askar. Jag har kämpat för mitt... -
yonna svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Man ska välja sort som inte lockar bladlöss. Bohuslind, E-planta, är en. -
yonna svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Jag ringer just nu runt till de plantskolor som inte säljer till privatpersoner. Jag vill ju ha ett långlivat stort träd "för nästa... -
yonna svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Kastanj, detta vackra träd, säljs numera inte hos seriösa plantskolor pga sjukdom och som man inte kan hantera. Det gäller även den röda... -
yonna svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Jag ska också ersätta en jättestor ask. Vill egentligen sätta en Platan för att hinna uppleva stort träd i min livstid - men både... -
yonna svarade i tråden Obehandlat massivt furugolv, ytbehandla eller ej?.Jag har obehandlat grangolv som endast såpskuras. Det bör såpas relativt frekvent de första åren, därefter vattentvättas golven och... -
yonna svarade i tråden Buxbom - vad händer? Hjälp!.Jag förutsätter att plantorna verkligen var friska innan de grävdes upp. Jag har flyttat många buxbom så de enda förklaringarna jag kan... -
yonna svarade i tråden Var kan jag sälja arkitektritningar?.Det är inte så ovanligt, speciellt i nybyggeområden och i dessa tider. Här köptes dyra tomter under Coronatiden. När folk återvände till... -
yonna svarade i tråden Var kan jag sälja arkitektritningar?.Jag har svårt tro att en "relativt känd" arkitekt accepterar vidareförsäljning av ritningar. Men, som min arkitekt sa, när jag frågade... -
yonna svarade i tråden Riva upp parkettgolv.Bilden försvann tydligen ... Är parketten verkligen så dålig? Är det gammal parkett brukar den vara av högre kvalitet än nyare. Om det...
Bilder
Visa mer
yonna har laddat upp 165 bilder.
Allmän info
- Från
- Österlen
- Kön
- Kvinna
- Sysselsättning
- 'Mattar'