R
RulleBulle
1 544
Poäng
413
Medlem i
29
Startade trådar
3 maj 2010
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
RRulleBulle gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Lite googling gav kompendium från kursen Byggnadsteknik A på Högskolan Gävle som presenterar standarden...
-
RLite ny information. Hej igen. Nu fick vi bekräftat från kommunen att ingen kulturmiljö råder över fastigheten!
-
RRulleBulle gillade pmds inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Jag tror att jag drog en vinstlott när jag valde KA för vår tillbyggnad för flera år sen. Dels hade han lågt pris och dels visade det...
-
RRulleBulle svarade i tråden Varför kyler inte ftx:en med kylbatteri?.Så må de vara men känns just nu som jag har något fel i inställningarna. Varför öppnar inte tex ställdonet fast de är så varmt?
-
RJag har ett Swegon Casa R7 aggregat och även ny Nibe Bergvärmepump och borrade nytt hål. Vi förberedde systemet med kylbatteri för att...
-
RTack. Ska framföra det till KA
-
RDet är del 3, i del 2 så markerar dom vårat område.
-
RIgår fick min nya KA reda på att något "nytt filter" dykt upp på kommunkartan gällande planbestämelser och kulturmiljökrav som inte vi...
-
RHär ser ni en gammal flygbild på den fina gården som kommer rivas och där man redan rivit huvudbyggnaden för att göra plats åt radhus...
-
RHej. Jag har pratat med närmsta grannarna och de har ställningen att dom inte bryr sig vad man gör på sin egen tomt. Som jag har...
-
RDe använder sig ofta om kommande detaljplan att vi redan idag överskrider dess areor. Jag tror det rör sig om 180 BYA och 280 BTA vilket...
-
RJag frågade om jag fick söka bygglov för altanen i efterhand men det godkände dom inte heller.
-
RDu och hempularen verkar väldigt kunniga i området. Så som jag tolkar det så får jag uppföra utan lov tillbyggnaden. Men vad hade ni...
-
REnligt information från boverket så tolkar jag det som att bygglov inte krävs på altaner? Det krävs bygglov för att utomhus uppföra...
-
RDe står på sig att öppen area inte kräver tak ovan sen även att jag inte får göra ändringar på på byggdelar som är svartbygge oavsett om...
-
RTack. "Ni menar att altanen ovan anser sig utgöra "öppen area" men krävs det inte tak ovanför för att klassas som öppen area? Det är...
-
RRulleBulle gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Huvudet på spiken. Man får läsa PBL motsatsvis för att förstå vad som är tillåtet. Enbart det som kräver bygglov listas där, alltså i 9...
-
REn detaljplan är på gång, vi ansökte första bygglovet nov 2024 och det dök upp som brev på posten i april 2025 om samråd för kommande...
-
RStämmer att det var vårt första ärende, det nya ärendet är betydligt mindre i omfattning till ändringar som ska göras. Men även det nya...
-
RHar du någon paragraf från PBL som skulle kunna motivera det?
-
RDet känns som en jobbig process om man gör det och kommunen anmäler en, känns som att kommunens bedömning väger tyngre än...
-
RMen det jag undrar är om fasad ändring då är tillåtet på svartbygge? Dom skriver ju att bara för att ett svartbygge blivit preskriberade...
-
RDet är just det hon sa på telefon att altanen från ovansidan är en "öppen area" men så sa även KA att öppen area kräver tak, då är isf...
-
RDet blev lite dumt av det hela när min tänkta KA sa att det krävde bygglov, hade jag bara byggt och inte frågat så tror jag det hade...
-
RJag laddar upp hennes svar så kanske det förklarar bättre än vad jag gjort, jag har försökt hålla det nyanserat från mitt håll. Första...
-
RJa det är väldigt märkligt. Dom har sagt att tillbyggnaden är lovbefriad men i och med att jag måste göra ändringar på min altan som...
-
RDet är inge tak över altanen idag. Och så som du skriver så kommer den delen av altanen som ligger ovanför tillbyggnaden vila på eller...
-
RRulleBulle skapade tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område i forumet Bygglov.Hej. Vi äger en fastighet i Huddinge, Stockholm. Jag har en fastighet i Huddinge, Högmora 3:1. Fastigheten ligger utanför detaljplan...
Bilder
Visa mer
RulleBulle har laddat upp 112 bilder.
Filmer
RulleBulle har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Stockholm