M
marska
292
Poäng
61
Medlem i
18
Startade trådar
19 apr 2010
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
MVitpigmenterad olja funkar rätt bra för att ge ett ”obehandlat” utseende. Gäller att jobba in den ordentligt så att det inte ligger kvar...
-
Mmarska svarade i tråden Hur behandla avlutat stort köksskåp?.Hmm. Linoljevax är inte övermålningsbart, var nog därför jag inte var lika intresserad av det först. Jag tänkte nog: kanske kanske vill...
-
Mmarska svarade i tråden Hur behandla avlutat stort köksskåp?.Ja ett kap men frakten kostade lite också… Tack!! Intressant. Har du möjligen någon eller några bilder? Vilket märke har du använt?
-
MVilket kap! Jag har använt pigmenterad linoljevax (linolja, bivax och pigment) som ytbehandling på flera saker (b.l.a golv, bänkskiva...
-
MJag har köpt en ”köksbuffé”i furu på Auctionet. Avlutad. Känns ”torr”… Hur ska jag behandla den och hur går jag tillväga? Mitt gamla...
-
MMåla en kakelugn? Då är det nog bättre att leta reda på en grön att köpa och be en kakelugnsmakare montera ner den gamla (fint så att...
-
MGör det inte.
-
Mmarska gillade roger.lehrbergs inlägg i tråden transportera möbel målad med linoljefärg - när och hur?.Linoljefärg är fantastisk på många vis. Men, den har nackdelen att kräva tunna lager och tillräcklig torktid mellan lagren. Slarvas det...
-
Mmarska gillade Oldboys inlägg i tråden Behöver jag vara rädd för trämask vid auktionsköp av furumöbel?.Som nämnts tidigare i tråden så är det inget problem om den ska vara inomhus i en permanent uppvärmd lokal/bostadshus. Inomhus i...
-
Mmarska skrattade åt DrBrosss inlägg i tråden Behöver jag vara rädd för trämask vid auktionsköp av furumöbel?.Har du tillgång till bastu? Då kan du ju värma upp hela skiten. Eller elda upp möbeln, om det visar sig vara trämask och du har vedeldad...
-
Mmarska gillade SågspånPappspikEternits inlägg i tråden Behöver jag vara rädd för trämask vid auktionsköp av furumöbel?.Trämask (strimmig trägnagare) trivs inte om det är varmt och torrt, så ska du ha möbeln i ditt hem kommer inte masken leva vidare någon...
-
Mmarska svarade i tråden transportera möbel målad med linoljefärg - när och hur?.Tack! Det ska jag också göra. Hon har byggt en jättefin kommod utifrån bilderna men jag får intryck av att hon inte har jättestor...
-
Mmarska gillade Posselosses inlägg i tråden Behöver jag vara rädd för trämask vid auktionsköp av furumöbel?.Du kan inte lägga möbeln i en svart sopsäck och ställa allt i solen? De verkar dö vid 55+ grader, men behöver stå några timmar för att...
-
Mmarska svarade i tråden Behöver jag vara rädd för trämask vid auktionsköp av furumöbel?.Haha tack I wish men lite skeptisk till att lyckas få upp värmen till 55 grader nu i april...
-
Mmarska skapade tråden Behöver jag vara rädd för trämask vid auktionsköp av furumöbel? i forumet Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur.Intresserad av en avlutad furumöbel på Auctionet. Verkar ha rätt mycket små maskhål. Tycker inte det stör estetiskt men vill ej "ha in"...
-
Mmarska skapade tråden transportera möbel målad med linoljefärg - när och hur? i forumet Byggnadsvård.En snickare 2 h bort från mig har byggt en fin badrumskommod till mig. Hon håller på att måla den med linoljefärg. Jag tror tredje...
Bilder
Visa mer
marska har laddat upp 23 bilder.
Allmän info
- Från
- stockholms
- Kön
- Kvinna