6 531 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Fästa golvsyll på betongplatta
Hej!
Ska göra en förlängning av befintligt hus med ca 4m.
Kommer använda kantelement L samt 300mm isolering + 100mm betong.
Syllen kommer vara 45x145 med underliggande sylltätning.
Min fråga är hur ska jag fästa syllen? Expanderbult x1 per xx mm ???
Ska göra en förlängning av befintligt hus med ca 4m.
Kommer använda kantelement L samt 300mm isolering + 100mm betong.
Syllen kommer vara 45x145 med underliggande sylltätning.
Min fråga är hur ska jag fästa syllen? Expanderbult x1 per xx mm ???
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Tackar för svaren!
Hej där!
Jag måste rekommendera Confix från Gunnebo. Jag har använt många olika fästdon för betong/sten proffesionellt vid grund- och formningsarbeten och Confixen är den bästa lösningen på marknaden idag.
Fördelarna är som jag ser det många:
- Man behöver endast borra med 5mm borr = snabbare!
- "Massivt" ämne, dvs ingen tunn plåt som lätt rostar sönder
- Enkel att slå i
- Ruskigt drag!
I jobbet har vi gjort mycket betongformar på berg (grantit) och vi förankrar formarna med Confix. Vi borrar med 5,5 mm borr och spiken går inte att dra ur ens med kofot modell större!
Tyvärr är denna spik inte så känd bland snickare/bygghandlare, men den är unikt bra!
http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00001.nsf!OpenDatabase&db=/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf&v=902&e=se&c=574B8E634310BE5AC1256D7800411325
Jag måste rekommendera Confix från Gunnebo. Jag har använt många olika fästdon för betong/sten proffesionellt vid grund- och formningsarbeten och Confixen är den bästa lösningen på marknaden idag.
Fördelarna är som jag ser det många:
- Man behöver endast borra med 5mm borr = snabbare!
- "Massivt" ämne, dvs ingen tunn plåt som lätt rostar sönder
- Enkel att slå i
- Ruskigt drag!
I jobbet har vi gjort mycket betongformar på berg (grantit) och vi förankrar formarna med Confix. Vi borrar med 5,5 mm borr och spiken går inte att dra ur ens med kofot modell större!
Tyvärr är denna spik inte så känd bland snickare/bygghandlare, men den är unikt bra!
http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00001.nsf!OpenDatabase&db=/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf&v=902&e=se&c=574B8E634310BE5AC1256D7800411325
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden