Hej
Behöver lite akut feedback på vårt 1.5 plans lösvirkeshus.Stommen är på plats och taket i princip färdigt. Det dom jobbar på nu är att färdigställa ytterväggarna. Långsidorna har vindpapp + isolering och nu återstår kortsidorna. När jag kom dit igår kväll upptäckte jag att byggjobbarna satt vindpapp halvvägs upp på väggen, isolering till tre-fjärdedelar samt även börjat med ångspärr på insidan och dragit den halvvägs upp. Isoleringen stack alltså upp ca en meter ovanför vindpappen och var oskyddad.
Hittills har det varit helt soliga dagar, men i natt regnade det ganska rejält.
Jag tycker att det är galen ordning på hur dom satt dessa lager. Jag hade satt vindpapp hela vägen upp innan jag la isolering och satt ångspärren det sista jag gjort. Sen känns det väldigt obra att isoleringen exponerats utåt i regnväder. Förvisso finns det ett takutsprång på ett par dm och när jag kände på isoleringen verkade den inte direkt vara blöt, men nu har det regnat ganska mycket.
Är jag ute och cyklar eller har jag rätt när jag tycker att dom får göra om göra rätt, kassera isolering som varit oskyddad samt vänta med ångspärren till allt är snustorrt??
Snabb återkoppling skulle uppskattas väldigt mycket iom att jag tänker ta diskussionen under dagen.