J jag5i #1 Medlem · Norrbotten · 17 inlägg 19 apr 2012 17:48 jag5i Medlem Norrbotten 17 inlägg 19 apr 2012 17:48 #1 Jo på gavlarna blir det på mitt hus sådär 5,5 m, o då måste man skarva. Är det bara att skarva panel mot panel, eller ska man göra en liten vinkel upp. Vill ej ha ful plåtlist på halva väggen.
Jo på gavlarna blir det på mitt hus sådär 5,5 m, o då måste man skarva. Är det bara att skarva panel mot panel, eller ska man göra en liten vinkel upp. Vill ej ha ful plåtlist på halva väggen.
S SBH #2 Anonym 19 apr 2012 18:01 SBH Anonym 19 apr 2012 18:01 #2 blir bäst vinkel upp. grundmåla ändarna. visst menar du längdskarv? du har låt säga 2 meters panel och dom ska bli 5,5
blir bäst vinkel upp. grundmåla ändarna. visst menar du längdskarv? du har låt säga 2 meters panel och dom ska bli 5,5
J jag5i #3 Medlem · Norrbotten · 17 inlägg 19 apr 2012 18:25 jag5i Medlem Norrbotten 17 inlägg 19 apr 2012 18:25 #3 Ja längdskarv, ok tack, har fråga flera härekring utan att de kunnat svara, men nu vet jag.