Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Västernorrlands

Kostnader

Vi funderar på att bygga ett vindskydd på 15 m2 , men en långsida som nästan är helt öppen. Vad kan man tänka sig att kostaderna för material är?
    Vill komma undan så billigt som möjligt. Det ska inte gjutas platta utan sen kommer stå på en grusbädd.
    Någon som törs gissa på materialkostnader?
    Hur många timmar tar det för en händig att bygga ihop?

2.    länk #2
    Gudfader Medlem: Mar 2005

Utifrån beskrivning så gissar jag på att materialet går på mellan 1000 och 50000 kronor och det tar mellan 2 och 200 timmar att bygga det.

3.    länk #3
    KnockOnWoods avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2004
    Län: Halland

Vi funderar på att bygga ett vindskydd på 15 m2 , men en långsida som nästan är helt öppen. Vad kan man tänka sig att kostaderna för material är?
    Vill komma undan så billigt som möjligt. Det ska inte gjutas platta utan sen kommer stå på en grusbädd.
    Någon som törs gissa på materialkostnader?
    Hur många timmar tar det för en händig att bygga ihop?
    andersmc skrev:
    Utifrån beskrivning så gissar jag på att materialet går på mellan 1000 och 50000 kronor och det tar mellan 2 och 200 timmar att bygga det.
    Som man ropar får man svar

Men om du skall bygga ett plank/staket med känd yta är det ju enormt lätt att gå in på en byggmarknads hemsida och kolla kvadratmeter/löpmeter-priser på de virkesdimensioner du vill ha. Lägg till ett par hundringar för spik, och glöm inte färg/ytbehandling.

Du vet Byggmax, Cheapy, Bauhaus mfl.

Vad menar du förresten med "en långsida som nästan är helt öppen"?

4.    länk #4

En sån här är bättre! Typ en sådan skulle jag kunna tänka mig? Om jag ska kolla priser, så undrar jag ungefär vad man har för virkesdimisioner?
    http://www.blocket.se/skaraborg/Vind...5.htm?ca=4&w=3

5.    länk #5

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42