4 620 läst ·
15 svar
5k läst
15 svar
Utbyggnad (ca 3x5 m)- vad kan det kosta?
Sida 1 av 2
Vi funderar på att bygga ut vårt kök med runt 15 m2 (måste dock vara källare under, vi bor i ett hus byggt på 20-talet med källare under huset och vad jag förstår så måste man ha samma typ av grund om man bygger ut). Är det någon som vet på ett ungefär vad det kan tänkas kosta? På taket på utbyggnaden hade vi tänkt oss en terrass men det är inget måste.
Mig ska du inte lita på, blev mest nyfiken på vilka grunder man måste (som ett krav tolkade jag dit första inlägg). Känns ju oerhört onödigt och extra kostsamt om ni inte har användning utav mer källarutrymmen. Hoppas det finns någon på forumet som kan hjälpa dig.
behöver inte alls vara samma typ av grund. men du får nog komma med byggnadskontoret om vad som gäller.
sen för övrigt är det nästintill helt omöjligt och säga vad en sådan tillbyggnad skulle kosta... man kan få det för 20k om man gör det själv och snålar. men det kan också kosta 200k
sen för övrigt är det nästintill helt omöjligt och säga vad en sådan tillbyggnad skulle kosta... man kan få det för 20k om man gör det själv och snålar. men det kan också kosta 200k
Vi skall inte göra något själva men 200kSEK var klart "bättre" än vad jag trodde fast då är det väl i så fall utan källare?bränski skrev:
Ville inte förstöra jul stämningen, men tror nog att det snarare rör sig om 10 kkr per m2 så mer åt 300 kkr hållet...
Sen är det alltid en bra idé att ta in offerter från olika firmor, kan variera mycket. + Att lägga på 10-15% på eventuell budget för oförutsedda utgifter, blir, erfarenhetsmässigt, alltid dyrare än man tror.
Lycka till !
//Jante
Sen är det alltid en bra idé att ta in offerter från olika firmor, kan variera mycket. + Att lägga på 10-15% på eventuell budget för oförutsedda utgifter, blir, erfarenhetsmässigt, alltid dyrare än man tror.
Lycka till !
//Jante
Är detta inklusive källare?Jante skrev:Ville inte förstöra jul stämningen, men tror nog att det snarare rör sig om 10 kkr per m2 så mer åt 300 kkr hållet...
Lycka till !
//Jante
Vi skall be ett köksföretag att göra ett förslag om man utgår från det nuvarande köket men det ser ut att bli alltför litet för att vi skall få plats med det vi vill så om de inte kommer på något väldigt bra så kommer vi att behöva bygga ut.
Jag vet på rak arm två hus inom 200 meter från mitt köksbord som är utbyggda "ett skepp" utan källare.
Dessutom har bägge nyss blivit sålda utan konstigheter på besiktningarna.
Iofs på en av Sveriges bästa sandhedar, men ändå...
Dessutom har bägge nyss blivit sålda utan konstigheter på besiktningarna.
Iofs på en av Sveriges bästa sandhedar, men ändå...