Hej!
Är ny här på forumet och hittade hit efter att ha gjort en del sökningar i ämnet att bygga om en ladugård till bostad. Har sett en del såna projekt på gång här inne. Trevligt! Ett liknande projekt har gnagt i mitt huvud alldeles för länge så jag tänkte slänga ut en krok och lite dumma frågor.
Det jag behöver hjälp med är en uppskattning (i GROVA drag) om hur mycket det skulle kosta att göra följande:
- Köpa en ladugård eller liknande. kanske en gammal verkstad? jag är öppen att inspireras av ALLA idéer
- Bygga om loftet till en enmansbostad på ca 70 m2
Först bör tilläggas att jag har inga som helst erfarenheter av att bygga/renovera hus, så jag tänker till viss del ta hjälp av kunnigt folk i min närhet och anlita hantverkare.
Jag har tänkt att ha en helt öppen planlösning, inga inre väggar som delar upp bostaden i rum (förutom badrum/grovkök).
Projektet ska genomföras någonstans i den lilla kommunen Eksjö, om det kan hjälpa till i prisuppskattningen av själva köpet.
Låter det här alls rimligt? Är jag galen att kasta mig in i ett sånt här projekt utan att veta ett dugg om hur man bygger hus?
Jag vore evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig att besvara dessa frågor, är det någon viktig information jag har glömt får ni säga till.
Tusen tack!