J
joasag: Hej! Det är snart dags för mig att skaffa ett kök till lägenheten. Tittar på Ikea och Epoq. Finns inte mycket bilder på dessa kök på tex. Styleroom. Någon som har ett Epoq Integra kök? Har ni möjlighet att visa lite bilder? Detta köket: http://www.epoq.se/vara-kok/sortimentlista/malade-luckor/integra-vit/ Vet ni vilken leverantör av bänkskivor som Epoq har? Är sugen på
0 svar · 4,0k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Då går jag emot strömmen och säger att omlott är mycket snyggare. Jag tycker att det känns modernare att lägga det omlott, samtidigt är det en smaksak. :)
11 svar · 11,7k läst
·
B
bnmalmo: Köpte min första SMEG produkt 2012 - en diskmaskin för 10.000:- Efter två månader gick första plastknappen sönder / trillade av. Efter 9 månader såg vi rostangrepp på diskkorgen Efter 12 månader började maskinen läcka - så att golvsocklar m m blev förstörda När vi anmälde fel m m - tog det 6-7 veckor innan det kom reservdelar från Italien. Kan bara säga - Snygg design, tyst -
15 svar · 37,2k läst
V
vilpi: [citat] Just nu ligger jag på ca 11°C på brine in, har för mig att jag låg runt 17-18°C i slutet på förra sommaren. Tyvärr har jag inte plats för någon extra tank som kylack som jag borde ha om jag installerar aktiv kyla Det vore fint med en fristående kylmodul som kunde dumpa överskottsvärmen i ackumulatortanken. Då hade jag varit lycklig... [citat] GDS artikeln använder Norcools
5 svar · 5,4k läst
hecke
hecke: Tack för tipset, det blev mycket lättare att hitta med rätt sökbegrepp ( stav mosaik).
4 svar · 2,2k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Det är nog svårt att få det där bra på något annat sätt än att byta luckor. Det skulle möjligtvis vara att sätta en list runt luckans ytterkant. Har man en lång tidshorisont på sitt boende så ser jag inga problem med att göra något som att byta skåpluckor i en hyresrätt. Det är ju precis lika bortkastade pengar som ett nytt kök i en bostadsrätt om man ändå tänkt bo där i
1 svar · 2,1k läst
thomas33
thomas33: Imkanalen är inte lämplig att använda! Det finns en stor risk att ditt matos kommer in i andra lägenheter. Därför brukar det vara förbjudet att stoppa in annat än kolfilterfläktar i lägenheter.
5 svar · 1,9k läst
·
R
renewahner: Snyggt, men varför är det tomrum under ugnen?
37 svar · 29,8k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: Isolera även väggen så du slipper en resonanslåda
4 svar · 10,0k läst
T
thomasx: [citat] Å håll hårt i sågen! Testa på några provbitar först ;) Sent from my GT-I9300 using Byggahus
10 svar · 6,6k läst
Ogredani
Ogredani: Som en uppföljning så blev det mycket riktigt att plocka loss befintligt gips och sätta dit nya plattor. Sen var det inte konstigt att det gick sönder så lätt. De tidigare ägarna hade nämligen gjort exakt samma sak innan. Däremot hade de gjort det långt ifrån lika bra. De hade t.ex. på ena sidan satt upp två extrareglar...som bara var infästa i ena änden. :rolleyes: [bild]
12 svar · 13,1k läst
·
Lolle
Lolle: [citat] Egentligen endast vid nyinstallation och möjligtvis om någon vill vara nitisk vid byte av blandare men den tolkningen skulle jag överklaga. En branschnorm gäller alltid från utförandedatum så en gammal installation i sig är godkänd dock med ett högt åldersavdrag.
15 svar · 6,3k läst
·
L
LillaMini: Färgen på luckorna är ju ganska enkelt att ordna om du bara hittar rätt modell. Du kan ju lämna in dem på sprutlackering där du får välja exakt den nyans du vill ha.
1 svar · 2,1k läst
M
MMR: Jag gillar också gjutjärn och skulle gärna prova dessa lättviktsvarianter, skall visst ha alla goda egenskaper från vanligt gjutjärn fast bra mycket lättare, försäljningssnack, kanske? http://www.ronnebybruk.nu/se-sv/Products/Category/33?name=ULTRA%20LIGHT%20ORIGINAL%20L%C3%A4ttviktsgjutj%C3%A4rn
9 svar · 4,2k läst
·
B
basmannen: Ett prisvärt stilrent kakel som kan passa finns hos Bauhaus för 99kr/kvm. Sätt gärna stående utan synlig fog. Ev får du kapa om du har standardavstånd mellan vägg och bänkskåp. http://www.bauhaus.se/snowwhite-blank-30x60cm.html
2 svar · 2,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Såga till takanslutningen och ställ upp den på skåpen och skruva inifrån skåpen upp i takanslutningen med t.ex 3,5 x 30mm skruv med försänkt skalle. Så monterar både jag och alla andra i branschen takanslutningarna. :)
2 svar · 8,4k läst
J
jonne72: Regla lagom tjockt och sätt gips så du får en slät vägg.
2 svar · 2,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Tejpa och lägg silikon och sen använd en sprayflaska med diskmedelvatten och duscha silikonet... Sen e de bara å dra bort och jämna till utan att det kladdar. Dra bort tejpen och fukta fingret med såpavattnet och släta till kanterna som bildas av tejpen. Detta tycker jag är det smidigaste och man har bra känsla i fingret med. Att dra bort utan såpavatten gör jag ALDRIG om för det bara
7 svar · 38,8k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Gör du jobbet själv?
1 svar · 4,6k läst
·
J
jimih: Hej, Inför ett stundande stambyte i mitt kök (bostadsrätt, liten 1:a) ska jag ha ett möte med entreprenören och gå igenom mina önskemål om tillval och extaarbeten. Det som ingår är bara stambytet i sig, och återmontering av allt som fanns tidigare (förutom blandaren, som blir ny). Jag har en del tankar och idéer som jag kommer ta upp med entreprenören, men tänkte även kolla här
0 svar · 3,7k läst
D
danielandersson: Köpte precis från Andrews Granite... Du ser bilder längst ner här http://www.byggahus.se/forum/kok/211383-granitbankskiva-6.html Har tidigare köpt av Diapol och även då varit nöjd, men Andrews var billigare nu. :)
2 svar · 2,1k läst
H
Helioz: [citat] Skivan kan omöjligt ge en optisk förstoringseffekt då den fungerar som en inte lins eftersom den är platt, dock kommer man märka att den inte sitter tätt mot tapeten. Funkar det inte att sätta renoveringsgipsen från underkanten på bordsskivan till underkanten på överskåpen? Det borde bli smidigast och du kan då montera glasskivan tätt mot tapeten som du tänkt. Skivans
8 svar · 5,3k läst
ullberg
ullberg: Sök lite på forumet, jag tycker mig ha sett en del trådar om trasiga/krånglande vitvaror på sistone. Själv skulle jag satsa på Siemens snarare än E-lux, eller snarare, jag har främst siemens i mitt eget kök. På jobbet gjorde vi om köket för ung. ett år sedan, och det sattes bland annat in tre mikrovågsugnar från E-lux, alla dessa har bytts ut minst en gång under det år de suttit
1 svar · 6,9k läst
bjolo360
bjolo360: Vi har ett litet "strulig" kök på så sätt att vi kommer försöka möblera längs två väggar med stora fönster, så det får bli väldigt lite överskåp. Min tanke är att ha åtminstone ett vanligt överskåp bredvid ett av fönstren, men det är risk att det kommer ligga väldigt nära. Se ritning. Måtten är inte exakta och det blir spis i ena hörnet och hörnskafferi i andra. Det
2 svar · 6,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Rita upp lite lätt med blyerts var skåpen ska hamna... Ta en multimaster och såga upp i gipsen. Fäll in kortlingar och skruva tillbaka gipsbitarna. Denna operation döljs ju av skåpen sen. Garanterat snyggast och säkrast.
2 svar · 1,9k läst
·
C
celox: Tackar. Bättras måste det eftersom repan är nu grå och det syns verkligen på vitt. Stort kontrast
3 svar · 4,5k läst
K
Anonymiserad 137805: Torpens är i flera fall överlägset
24 svar · 129,3k läst
Carl_Elvis
Carl_Elvis: Jag har en bänkspis som jag inte behöver. (Vi hade den i vardagsrummet medan vårt kök hade en skada och renoverades, funkar jättebra.) Du kan få köpa den för 350 kronor, jag såg att du finns i Stockholmsområdet. Skicka ett PM om du är intresserad.
3 svar · 6,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.