Kök
JohanLun: Jag har själv åraslöv. Jättenöjd. Sett till bilden och vad du får så är åraslöv troligen en bra bit dyrare, men det beror nog mycket på special saker som utdragsfunktioner, hur många lådor och vilken bänkskiva. Men inte så mkt dyrare att ni ska hoppa överdet. Kolla med dem. Tar ni bänkskiva från lokala byggvaruhuset så hamnar ni nog inte långt över det pris på de andra...
Huspappan: [citat] Ja om det där fungerar så borde mitt fungera utan krångel tycker jag. Sittplatserna är ju inte upptagna så ofta och till vänster där lådor möter lådor blir det ju gott om utrymme. [bild]
Claes Sörmland: Inga konstigheter. Ta bort det värsta rödrosten med en stålborste, dammsugaren och en fuktig trasa. Köp sedan spissvärta som är svart järnoxid i pastaform och gegga på med en trasa. Invänta att lukten av lösningsmedlet försvinner och elda på.
leijon45: Okej tack för hjälpen. Googlade lite på Kalmarkök och hittade märket som också satt på en kryddhylla, så det är mest troligt ett kalmarkök. Tråkigt att de utgått. Vet ni av några liknande kök? Tycker det är fint när spegeln även följer kökslådorna:)
Anonymiserad 137805: Det beror på kolla i bruksanvisningen
major_tom: exakt det du efterfrågar har jag inget bra svar på, men ikea har ju fronter i rostfritt https://m2.ikea.com/se/sv/kok/grevsta-pube5b16cc0 och olika "accentluckor" https://m2.ikea.com/se/sv/kok/accentluckor-and-vitrinluckor-pub4871e971 "gör det själv kök" har i bla betongimitation (men också linoleum, och ett par som är spårfrästa i olika mönster, kolla akryl->design )
Leeten: [citat] Stämmer att det är 60cm. Men jag undrar, kan man ha en sådan modell som man "drar" ut?
Annafixar: [citat] Ha! Någon sillbricka har jag inte som sitter fast någonstans. Men om jag hade det skulle jag nog även med den försöka bända loss den -för det funkade fint med silbrickan. Tack för svaret!
KnockOnWood: [citat] Så brukar även överskåp till kyl och frys vara konstruerade.
Anonymiserad 173289: [citat] Varför tror du det? Såhär står det i manualen: [citat] https://herdins.se/wp-content/uploads/Hardvaxolja_Natur-1.pdf Och som du säger. Det kan ha funnit fukt kvar i betongen, eller att den inte brunnit klart - det tar ju avsevärd tid.
Tosse: Sån här kanske: https://www.tapwell.se/köksblandare/ringo/rin184-köksblandare?surface=Mattsvart Kanske kan du hitta den för under 3000 kr.
Micke_123: Stort tack för bra tips och snabba svar! Jag har varit och köpt större diameter på skruven och kommer sätta upp den ikväll efter era tips! Tack Micke
ste78fan: Tack för mycket bra svar, tanken är ju inte att elda jättemycket men finns det en gammal köksspis så är det ju kul att den iallafall går att använda
Hemmakatten: Inte blir det något flott vid skåpen bredvid ugnen. Har haft så i 12 år. Skulle rekommendera att ha en ho i köksön och en sophink. Det är guld värt, om man som jag preparerade all mat på kökshinkan, hackar, skalar , rensar. Då är det bra med en ho att skölja grönsaker i. Och en utdragbar sophink att slänga renset i.
BirgitS: Vill man ha naturliga material som sten och trä verkar det lite ovanligt att använda plast till golvet. Linoleum är ett naturmaterial och finns och som klickbara plattor man kan lägga själv, Mamoleum Click. [citat] Okej, låter mest som det som kallades för medelhavsstil för några årtionden sen, pizzeriastuk. [citat] Det bör framgå i läggningsinstruktionerna etc. för golvet vad det
Paul-Staffanstorp: Bara att skrapa bort det som "ligger utanför kakorna av bruk" med hjälp av en spackel ju. Sen spackla upp hålrummen med kakelfix innan sättning av ny kakel.
Zinkho: Hallå, Det blev bättre men inte topp! Svårt att veta hur länge osv. Testade med magnet, inget hände. Se bild [bild]
Lopex: Ye, i work with it! Use a diamond blade connected with water, u could do it dry as well juste makes it harder and increase the risk of geting cracks, also it will b3 hard to get a nice finish inside w/o water! What's the name of the quartz?? Also for the inside I would go with these set up of grids 60/120 - 200- 400(honed) 600-800-1500-4000 for polished. And what is the radius inside the sinks
BirgitS: Tänk dock på att glas är ömtåligt och fingeravtryck syns bra.
Fulkemisten: Ska man gå all in på industrigrejen så är det ju rostfritt som gäller rakt av.
Barnacle: Jag har köpt ett Mano-kök från Kvik som jag installerar själv, och det har gått bra. Under veckan ska jag hänga upp väggskåpen och det gör man på en list och justerar med en justeringsbricka, se bilden. Dock fattar jag inte riktigt hur det går till utifrån den magra beskrivningen och de i affären kunde inte förklara. En liten ynka skruv ska tydligen hålla justeringsbrickan på
Fotografen: [citat] Finns inget som tvingar ett företag att handlägga rotavdrag, det är det som är nackdelen med vald lösning. Vore bättre att man fick dra det i deklarationen.
Fotografen: Skadar inte med en plugg. Rätt var det är så råkar man slå till handtaget.