Kök
datja: När jag bytte diskbänk hade man fortfarande kontanter så jag byggde upp med små pelare av enkronor och femtiöringar för att få rätt höjd och våg. Plastdistanser nog mer 2020-tal.
Rickard B: [citat] Kan du dra silicon så kan du utan problem få den snygg men de krävs lite erfarenhet. Du kan fylla ut med något för att spara på siliconen. Sen skaffar du en silicon "pinne", en blomflaska med vanligt vatten och flera droppar yes diskmedel ska bli grönt använd inte något annat diskmedel, en silicon "picka". Fyll mellanrummet med silicon. Spraya på yes blandningen spraya även
Johanox1: Går hur bra som helst, det är bara att de är 3 gånger så dyra och ska tåla fukt bättre.
m.gnu.: Vi har haft samma fel länge. Den blinkar rött titt som tätt och vägrar slå på vattnet. För att lösa det så har vi haft två olika batterier som vi växlat mellan, och det har funkat för oss. Det kan gå nån månad mellan gångerna, men ibland bara några dagar. Nu har den däremot gett upp och blinkar bara rött när man trycker på den oavsett om det är ett nytt batteri som sitter i
BirgitS: Vi har gamla ärvda trasmattor som vi plockar fram vid sådana tillfällen. Glöm inte bort att installatören kommer att gå med grova skor av säkerhetsskäl. När de renoverade badrummet och behövd flytta tvättmaskinen, gå med grova skor, köra säckkärra etc. täckte de golven med 3 mm board (masonit).
kneepad: [citat] Hej Johan. Jag står inför samma problem. Vi tänkte lacka om gavlarna. En av lådorna har släppt i fronten och där syns två träplugg, vilket antagligen betyder att fronten är limmad med totalt 4 plugg per front. Osäker på om det går att slå lös, ev. under värme? Jag vet inte om du gick vidare med dina försök? All information vore dock tacksam att få. Plastbiten på din
Bollo: [citat] Ja exakt. Å skarven syns knappt Min systerdotter är perfektionist å hon va nöjd. Tror jag flyttade ut ca 10cm så bänkskivan blev 73 djup. Mvh Bollo
alexwahlberg: [citat] Hej och tack. Jag saknar orginalmallen för att sätta fästena. Är det 44,1 cm från toppen till beslaget eller 44,1 cm till borrhålet?
it-snubben: [bild] Det ser ut som kopplingen är sprucken.
Tomas Eriksson3: [citat] Tack för svar,men just det där med annan glans ger en effekt av djup i lucka/front.har rådgjort med en finsnickare om just detta och att göra egna täcksidor som ramar in stommen och livar med lucka/front med minimal springa mellan täcksidan och fronten.och han rådde mig att lacka ”ramen”med en lägre glans så kommer det att framhäva luckan.sen angånde täcksidorna så kan
Per Moritz: [citat] Det är samma sak här för mig - Köpte Bodbyn Off White 2019 och idag är det flera ytor som ligger under arbetsbänken som har de problem som du beskriver - detta var det tredje köket som vi handlat från IKEA . De förata två inköptes 2004 respektive 2016 men hade inga som helst bekymmer. När jag reklamerade det här köket fick jag samma svar som du fick - från IKEA - dvs att
Misse: Nu har vi faktiskt kökets layout klar! Kvar återstår färgval, materialval samt alla detaljer men det är ju det roliga! Tack alla som kommit med input! [bild]
Misse: [citat] Tusen tack! Det verkar som att kranens pip måste vara spärrad så att den inte kan hamna i ett läge utanför vasken vilket innebär specialbeställning med många veckors leveranstid (och dyrt!) men det går ju att hantera och kan vi ha en sådan styrning så fungerar ju i alla fall blandaren jag vill ha. Det känns som om man behöver vara byggnadsingenjör för att veta vad man kan
Magvik: Jag smörjde formen med matolja för att det skall släppa lättare. Rundade botten med silikon för att få en rund kant. Plastplugg gjöt jag in på undersidan för att slippa borra med risk för sprickor. Jag gjöt med vanlig finbetong och vibrerade med slagborrmaskin med bara slag.
Daniel Linderot: Min diskmaskin släpper inte in vatten. Kan aquasafe löst ut? Vad ska jag göra?😊 Har två diskmaskiner ingen får vatten. Borde väl vara något fel som gör att vattnet inte släpps på alls till någon maskin? Elfel i ”dosan” som styr öppningen av ventilen?
BirgitS: Jag tycker den där fläkten är väldigt låg, vilket brukar betyda att det antingen är en spiskåpa (bara ett reglerbart spjäll) eller en Alliance-fläkt (styr en fläkt placerad på vinden eller taket). En vanlig köksfläkt med motor brukar ha en motor inne i fläktskåpet som är i alla fall 10 cm hög, innan röret börjar. Det är vanligt att det finns en etikett med
Luc Reiner: Tycker den är väldigt lik svart skiffer. Tittade på en liknande när jag skulle förnya köket. T.ex Marbodal skiffer 637. [bild]
morsan77: [citat] Tack! Värt att tänka på!
Liljerosso: [citat] Avloppröret hamnar 20 cm in från st ommens sida så skjutskenen är nog lugnt. Kanske att rörläggaren kan sätta en böj där om det inte går, så kanske man kan tjäna en centimeter. Tack för svar!
Lizzardo: Köp hyllplan, såga i lämpliga bitar och skruva ihop dem. Billigt och färdigmålat
Dede77: Du kan köra med vad du vill men lättare att få bort allt med stålborste. Enklast med en roterande på borrmaskin men lär funka fint med en vanlig manuell borste också
Stefan1972: Jag förstår ju tankegångarna men jag hade ju förstått oron om det hade varit en skiva som kostade 70k kr löpmetern. Har det inte blivit värre på de åren som det de facto har krupit in skit där så kan man nog ta den smällen då det är godnatt helt med skivan och då lägga nån krona på en ny.....Den dagen kanske köket är moget för byte helt och hållet till och med........
Oliverjs: [citat] Attans då. Jag har skrivit till henne och väntar svar! Tack för att du tog dig tid!
Oliverjs: Hej. Jag söker efter en domsjö dubbel diskho från ikea då min gamla gått sönder. Vid snabb affär kan jag tänka mig pröjsa ett schysst pris på 2000-3000 kr.
jonaserik: [citat] Bara lägga örat mot DM , först så tömmer den och sen fyller på, sen startar pumpen. Fylls inget vatten så startar inte pumpen. En nivåvakt känner av rätt mängd vatten i maskinen.
Lizzan70: [citat] Ah, då fattar jag vad listen som ligger med i kartongen ska vara till… trodde det var som stöd för upphängning, men förstås till glipan mellan vägg och fläkt! Tack 🙏🏻
G.L.: Därför sätter man fast rören med klammer