Kök
paulo_de: Hej Jag är i samma situation som du beskriver och undrar hur du tillslut gjorde,blev det mollyplugg ? Vänligen Paulo
Anonymiserad 137805: Finns Molly för dubbelgips Kanske passar bättre i detta fallet M5 låter klent, fast det funkar nog
Sara00K: [citat] Tror samma. Är rätt säker på att det va Electrolux fristående jag köpte till förra lägenheten 3 år sedan, som lät som sjutton!! Och nu som sagt den integrerade Electrolux, extremt tyst! ♀️ Inte hunnit få nåt konkret tips på nån integrerad modell som är tyst än så länge men tror att jag måste chansa och bara köpa nån nu. Känner inte att jag kan lita alls på dB
idk56: Har kommit till belysningsdelen i mitt köksbygge. Infällda spottar i en täcksida som ska sitta monterad under köksskåpen. Spottarna är specad 1×3w, vet att de strålar endel värme så min tanke var att klä hålen med aluminiumtejp från biltema som har akrylvidhäftning. Kan detta snarare kapsla in värmen mer och förkorta livslängden på spottarna? Finns det risk för att det blir
Anonymiserad 137805: [citat] kondensorn och kondensorfläkten och eller kompressor
Isabella S: Uppsalahems rörmokare hade ombygnadssatsen och berättade även att Lundagrossisten fortfarande hade den på lager. Så på måndag blir det fixat.
hempularen: [citat] Om luktproblemet löste sig, så är det bra. Bauhaus sålde en onödigt dyr ”propp”. Vacuumventil är bra i vissa lägen, men troligen onödig i det här fallet. Den skulle troligen sitta bättre om du sätter en kort rörstump utan muff i muffen där ventilen sitter nu, och ventilen i rörstumpen. Men gör bara det om det börjar lukta igen.
RoAd: [citat] Du kan inte bara skruva Metod "direkt i taket" för det finns inga fästen för det. Det låter som om du tänker skruva genom spånskivan i toppen av skåpet och in i taket. Det kommer inte hålla så lägg ner den tanken direkt. Om du ska lösa detta så ser jag bara en rimlig lösning, och det är att modifiera/addera fästena så du får tillräckligt kraftiga beslag upp mot taket i
Wildhome: [citat] Nu har termostaten i min duschblandare i sommarstugan (Mora cera) slutat fungera efter 4år. det blir till att köpa reservdel för 495kr. Ingen vidare kvalitet eller kundservice...
Peter321: Tack för alla svar! Nu har jag beställt en Asko DI7301FI, kommer bli kanon tror jag. Den maskinen jag länkade till i första inlägget var förresten lite lurig. Om man kikar på Prisjakt så turas tre olika butiker om att sänka den kraftigt till exakt samma rabatterade pris. En butik i taget då. Problemet är att de tre butikerna har samma ägare så det är satt i system för att få det
Marelem: [citat] Hur gick det med denna, var induktionen ngt att ha? Vi funderar på samma!
Åsa Lund: Blum tillverkar de flesta gångjärnen vad jag vet
MariaT75: [citat] Åh vilken trevlig och praktisk planlösning! Gillar att det finns ett litet allrum mellan sovrummen. Näe, det går ju inte att ta bort ena högskåpet, ser jag. :) Det stör ju inte heller "flödet" i rummet att ha 4 hög"skåp" där.
prototypen: Det är nog så att du behöver ett par trådar till och lite grövre och röret som trådarna ska gå genom BÖR vara grövre (20 mm). Men är det utanpåliggande så byter man kabeln. Sedan vad har du för huvudsäkring? Två spisar på fullt ös bör nog ha en huvudsäkring på 25 A. Protte
Allinug: Jag tror att jag kommit på en lösning. Reglar inuti ”skåpet”, som kyl och frys ska stå i, bygger bara och gör att kyl och frys sticker ut ännu mer. Lösningen är förstås att se ”utanför lådan”. Jag kan sätta utanpåliggande reglar och få en bärande vägg som baksida för kyl och frys. Fick idén på McDonalds. Så här skulle det se ut från matplatsen (fast med masonitskiva
Madeus: Ah grymt, då har jag tänkt rätt! Hur stora valde du att kapa skivorna?
jonericsson: Jag har nu kommit på ett sätt att lösa det med IKEA. Det blir att köpa ett 80 cm bänkskåp och sätta i hörnet, men att använda bara ena luckan och sätta en 10 cm passbit för att bygga ut från hörnet. Den här väggen är bara 160 cm och det måste få plats en smal diskmaskin längs samma vägg.
Dowser4711: Så länge du bara gör en urfasning på några cm så påverkar det inte något på ett märkbart vis.
reez: Gysinges finns i butik på Birger Jarlsgatan 65, de hade demonstrationssättningar åtminstone i vintras. Personligen tycker jag det är så läckert, och faktiskt prisvärt trots det väl tilltagna m2-priset
ByggareBåb: [citat] Nej, jag är ganska säker på att det bara fanns en och till vänster finns redan den stora, svarta triangelformade plastbiten så jag antar att gummibiten ska "balansera" ut denna. Allt funkar bra och du ska ett stort tack för hjälpen.
Cararv: Hej, Efter mycket planerande och funderande har vi beslutat oss för att utöka vårt kök med en köksö då vi är i behov av mer bänkytor och förvaring. Köksön kommer även fungera som en tydlig avdelare mellan kök och vardagsrum då dessa är ihopslagna. Min tanke har varit att när man sitter i soffan ska man inte se disk etc på köksbänken, därför ska köksön ha en upphöjd del
Maria T: [citat] Om vi hade bestämt oss för att renovera köket själva så hade såklart en inplanering av kyl/frys i annat rum samt diskmöjligheter i badrum eller tvättstuga planerats för. Nu har TS köpt ett med, av vad jag förstår efter beskrivningen, full entreprenad (?) från HTH och det har varit åtskilliga fel sen installeringen i november och nu, sju månader senare, så ska korrigering
saltet: Har ett backspjäll i ventröret. I övrigt inget extra brandskydd.
Tomparompa73: Fyll hålen med en bit av en tändsticka och skruva sedan