Kök
MathiasFr: Ett annat alternativ är en stekhäll.... Nackdelen som jag stött på är att det blir krångligare att göra sås på "stekresterna i pannan" med en stekhäll. Det går men inte lika smidigt
Husmasken1: Tack för snabba svar. Under tiden fick jag svar på mail från Siemens som skriver att modellen ska gå att koppla till 2-fas trots att varken produktbeskrivningen eller onlinemanualen nämner det. Det låter ju lovande så då blir det att packa upp den i alla fall. Märkligt att man anger det specifikt på vissa modeller redan på säljsidan om andra har det också.
prototypen: Blev gillad i denna tråden så då passar jag på att fråga, hur gick det, stenhuggeri eller vinkeln? Protte
Mariette B: [citat] Tack för ditt svar:) Dock så funkar det inte med den halvdjupa vi har heller:/ Vi har diskho med avrinning i mitten och inte längre upp som många verkar ha..Vi kom till slut på den geniala ;) not..lösningen att fasa ut lådorna upp och nertill så allt skall rymmas. Verkar onödigt köpa dörrar istället för lådor och betala 2000 till:/ Till på köpet så är avloppsröret från
BirgitS: Billigaste miniköket lär väl vara Ikeas som består av 112 cm bred diskbänk med diskho, blandare och vattenlås: https://www.ikea.com/se/sv/p/sunnersta-minikoek-s69139684/
BirgitS: Det du länkar till är ett startset men det finns även utbytesfilter: https://www.bosch-home.se/produktlista/rengoring-och-underhall/kolfilter-koksflakt/11033934#/Tabs=section-fitsappliance/Togglebox=manuals/ Men det verkar dyrare så det kan ju vara bra att dubbelkolla med deras kundtjänst.
TantMaggan: [citat] Ja, det var vår gissning här hemma också men då är den förmodligen sönder för det händer ingenting när man drar i den
Paul1040: [citat] Det blir inbygg ung och spishäll. Diskmaskinen är integrerad men den kommer att stå på golv
BirgitS: Det brukar gå att skära igenom silikon med vass och tunn kniv, pianotråd eller liknande. Menar du fix som man sätter fast kakel med?
Aunty: det är inget problem, använd färg med högre glanstal bara så är det enkelt att torka av. dock så kommer du aldrig kunna öppna lådorna i hörnet på köket och det kommer ju vara tråkigt
Anonymiserad 137805: [citat] skillnaden märks när det är dax för service, inga delar i europa vad jag vet även om det är candy som tillverkar dessa
Er.Am: Den sitter ca 2cm in, alltså hade stommarna och stolpen gått i linje och dörrarna skulle vara helt i linje.
Catharina Sensky Moe: Yes jag hittade dem! Köpte delar av ett gammalt kök på Marketplace och plockade isär för att få ut de delar jag behövde. Lite trixigt men det gick! Lycka till
Anonymiserad 137805: [citat] https://duab.se/maskiner-verktyg/matinstrument/laserinstrument-tillbehor/linjelaser-korslaser/bosch-kaklingslaser-gtl-3?gclid=Cj0KCQjwtsCgBhDEARIsAE7RYh31JCdZ2qoiUODV6i761KSKLuhzo0R0-1ZVq-UUdREadALJNV4Obj4aAsNbEALw_wcB
KimLarsson: Hej! Har möjlighet att få en spishäll som planmonteras av en kompis, då den blev över i deras bygge. Vi har laminatbänkskiva och det är ju inte smidigt att sänka ner den i laminat. Skulle man kunna laserskära en ram runt för att få den i höjd med ramen och täta ramen mot laminatet? Tror ni det hade funkat?
BirgitS: [citat] De sista åren har även Ikea haft stora leveransproblem periodvis pga. vad som har hänt i världen. Ikea har en del luckor som kostar nästan 2000 kr. På vilket sätt är Epoq dålig kvalitet?
Rickard_C: [citat] Hej Märket heter Bachmann säljs bla på elbutik.se. Tyckte att Bachmann var bra då de har en relativt liten cylinder som åker ut jämfört med andra vi kollade på. Går även att få i olika konfigurationer, en av våra har tex usb.
Lill72: Lyckades få till gångjärnen åt rätt håll. Är kanske inte stark nog när jag drar. Jag lyfter luckan ett par centimeter över normal placering och drar men det händer inget. Jag har visserligen luckan lite öppen eftersom jag inte har lossat och dragit fram den.
Claes Sörmland: [citat] Det är den här tejpen du vill ha, tätband av silikon: https://www.clasohlson.com/se/Reparations--och-tätningstejp/p/31-8571-2 Jag har t o m fått en trycksatt vattenservis tät med den, otroligt bra produkt.
magnu: [citat] De plana MDF-luckorna lär inte gå ur tiden. De luckorna går dessutom att såga ner om man önskar ett udda mått.
Calma: Söker efter en Ekbacken laminatskiva från IKEA. Den har utgått ur deras sortimentet. Ljus ek. Minsta mått 186x63,5x2,8. Osågad, utan hål.
HEM2121: [citat] Välj i så fall plattor av stengranit, dessa är svåra att slå sönder. Fogarna som någon nämnde är inte kul om man vill ha det hygieiskt.
Qson: [citat] Nope , det är ett gammalt fritidshus Planen är att flytta elskåpet och dra om vatten o sånt till varmvattenberedaren så den är lätt tillgänglig. Såg idag att jag behöver nog byta några plankor för det har börjat komma svartmögel .