Har valt ek kök (kvadrat) med mörk laminatskiva (extra bred så vi får låda under spisen) sen framkant i ek och rostfria varor. Men frågan är vilken nyans ska vi ha på kaklet??? väggarna kommer att vara äggskalsvita till det beiga hållet. HJÄLP!!! någon som har förslag...

Tack!

Vilken typ av golv kommer ni ha och i vilken färg? Jag har sett ett sådant kök som du har med samma färger. De hade ett lite mörkare grönt kakel till det och det var (tro det eller ej) jäkligt snyggt. Jag tror man ska ha ordentliga kontraster till Ek. Jag hade kanske valt ett svart eller helvitt kakel om det inte blir för mörkt resp. inte passar med väggfärgen. En sak jag har fått lära mig den hårda vägen är att inte välja en grå eller beige färg till ek. Man tror att det blir snyggt, men det smälter ihop på något konstigt sätt. Har ni provat att hålla ett färgprov av färgen ni ska ha på väggen mot en ekskiva?

eftersom man lätt blir lite insnöad i sina egna tankar hoppar också gärna på tåget och hoppas någon vänlig själ kan hjälpa även mig. Vi kommer ha ett L-kök med vita luckor, rostfria inbyggnadsvitvaror, svart eller mörkgrå granitskiva, svart klinkers på golvet, väggfärgen är inte bestämt. Tips på kakelfärg och väggfärg?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.