16 813 läst · 12 svar
17k läst
12 svar
Vitvaror - Blomberg - Erfarenheter
Blomberg är (numera) ett av Arçeliks märken (gör bland annat BEKO, världens sämsta tvättmaskiner).
För såvitt jag vet numera en tynande tillvaro här i Nordeuropa, något större i sydöst. Skulle inte satsa
på dem.
För såvitt jag vet numera en tynande tillvaro här i Nordeuropa, något större i sydöst. Skulle inte satsa
på dem.
Nej absolut inte, halva det priset kanske..Hitman skrev:
Säljer också vitvaror och har inte Blomberg men ett annat märke som står under samma tillverkare. Rena skiten om jag får säga så. Visst det är billigt och vi har det som ett alternativ för att konkurrera med priserna mot andra som också har sån skit. Fördelen är att när den kommer att gå sönder (om du inte har tur) så brukar det vara problem med att få tag i reservdelar så varorna byts ut istället för att repareras.
Nope lägg heldre någon extra slant ock köp något som kommer att hålla i längden.
Jag har provat på deras kyl och frys.
Har haft dessa i lite mer än två år och frysen ska nu få byta nån grej för att kunna avfrosta sig själv, för andra gången. Enligt teknikern så är det ett problem när de ska vara för energisnåla, då orkar dom inte riktigt att utföra sin uppgift.
Kul att få nytta av sina 5 års garanti...
Har haft dessa i lite mer än två år och frysen ska nu få byta nån grej för att kunna avfrosta sig själv, för andra gången. Enligt teknikern så är det ett problem när de ska vara för energisnåla, då orkar dom inte riktigt att utföra sin uppgift.
Kul att få nytta av sina 5 års garanti...
Fast andra, mer etablerade, märken klarar av att göra både frostfria och energisnåla skåp. Som håller... ;-)Bösahus skrev:
Jo...men det var ju inte riktigt så försäljaren la fram det. Men jag har provat etablerade märken som jag har kastat tillbaka på försäljaren så mina referenser är lite skakiga.
Väcker denna tråden till liv med en fråga: Är på jakt efter svarta vitvaror till IKEA-kök och fått offert från Tretti-butik innehållandes ett gäng Blomberg-maskiner, ugn (OEN84S80B), mikro (MKE3140Z) och diskmaskin (GVN39S31), alla inbyggnadsvarianter. Känner inte till märket sedan tidigare. Har någon några nyare erfarenheter av Blomberg? Och hur står sig märket med andra märken i samma prisklass?
de har blivit sämre
diskmaskinerna är så dåliga att det inte går att förstå
diskmaskinerna är så dåliga att det inte går att förstå
Liknande trådar
-
Byta golv i kök - Ej byta under bänkskåp och vitvaror
Golv -
Nya vitvaror som läcker - men varför?
Artikelkommentarer -
Ska köpa IKEA-kök - välja deras eller andra vitvaror, och i så fall, hur?
Vitvaror -
Totalentreprenad - garanti/serviceärende vitvaror - vad gäller?
Juridik -
Nytt kök och vitvaror - söker råd
Kök