Inredning till kök

Posta svar
Nytt ämne

Ämnesverktyg

2006-09-20, 14:01
Citera |  #1

mmonika77s avatar
Junior medlem

Medlem: sep 2006
Inredning till kök

Är det någon här som valt svart? Hur har ni tänkt? Vi har valt ett golv som ser ut som lagda stenplattor i svart/grått är det då snyggt att ha svart kakel typ mosaik eller som ser ut som sten. Luckor i ek. Bänkskiva svart granit? Blir det för mycket svart eller? Ska man försöka flika in svart/grått i kaklet? Var kan man hitta snyggt kakel och få inspiration på nätet? Tack för alla tips och svar!

2006-09-21, 15:41
Citera |  #2

Yzz
Nykomling

Medlem: aug 2006
Re: Inredning till kök

Vi har ekluckor, eklaminat på golvet ochbänkskivor i svart laminat och svarta kakelplattor 10*10, med några vita emellanåt.

Det var vad vi valde vid renoveringen av lägenheten för 2 år sedan, nu ska vi bygga hus och har svårt att förändra mitt val för att få lite förändring.Tycker fortfarande om det!

2006-09-21, 21:15
Citera |  #3

¤ akila ¤s avatar
Senior medlem

Medlem: jun 2006
Län: Jönköping

Är du orolig för att det kan bli mörkt i köket? Ni kanske kan välja luckor i ett ljust träslag istället? Björk tycker jag är kanonfint till mörkare saker. Gillar kontrasterna

2006-09-22, 07:47
Citera |  #4

wahlströms avatar
Fullvärdig medlem

Nej det blir inte alls för mörkt! precis så har vi... skifferliknande mörkgrått laminatgolv, ekluckor, bänkskiva i svart granit av laminat, och mörkgrått kakel 5*5... väggarna är ljust blåa, syre heter färgen.

bilder finns här...
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=9162

har själv haft svårt att hitta bra sidor med kakel på nätet, men alla kakelhandlare har ju kataloger...

2006-09-26, 16:18
Citera |  #5

Nykomling

Medlem: sep 2006

Schysst kök! Har du skarv på båda sidor av hällen eller bara på ena? Håller just på och beställer en svart granitskiva som tyvärr måste skarvas och nu vill inte företaget (i Danmark) leverera en skiva som är skarvad på ena sidan av hällen utan föreslår att skarven ska sitta mitt på skivan, som f ö ska vara 3.24 m lång. Ser man skarven och i så fall stör man sig på den??

2006-10-01, 20:11
Citera |  #6

wahlströms avatar
Fullvärdig medlem

mdemander skrev:
Schysst kök! Har du skarv på båda sidor av hällen eller bara på ena? Håller just på och beställer en svart granitskiva som tyvärr måste skarvas och nu vill inte företaget (i Danmark) leverera en skiva som är skarvad på ena sidan av hällen utan föreslår att skarven ska sitta mitt på skivan, som f ö ska vara 3.24 m lång. Ser man skarven och i så fall stör man sig på den??
Hej och tack, och ursäkta att svaret dröjt! Nej jag har ingen skarv alls. Och min skiva är ju "bara" en fejk, laminat... men kan svara dig att på ett annat ställe i köket har vi en skarv, och nej det är inget man stör sig på, den är så pytte pytte liten...
Posta svar
Nytt ämne

Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

annons
annons
annons
annons
Annons