Senior medlem
Medlem: Sep 2009
Län: Dalarna
När det är dags att renovera köket så är IKEA huvudalternativet. Kanske är stommarna inte lika kompakta som dyrare märken, men å andra sidan verkar ju stommarna hålla i en evighet ändå och skulle någon gå sönder så har man råd med en ny. Jag tror att IKEA-stommar och luckor + stenskiva gör att det ser lyxigt (dvs dyrt) ut ändå.
Blir inte dubbla diskmaskiner, däremot vanlig ugn + kombiugn med micro.
Senior medlem
Medlem: Sep 2004
Län: Halland
Instämmer i hyllningskören!
Men jag har en fundering: Var lagar ni maten?
Överallt ser jag en 7-h-etes massa prylar på arbetsbänkarna.
Det är väl en blandning mellan dagens förbannelse; kaffebryggare, vattenkokare, radioapparater, telefoner, laddare, ditten och datten.
Och lite mysgrejor som pepparkvarnar och söta salt- och sockerburkar.
Men som sagt; var lagar ni maten? Eller är det djupfrysta köttbullar och pasta som gäller?
OBS:
Inte avsett som kritik mot TS, mer en allmän fundering över tidsandan.
TS bilder ur verkligheten är så otroligt långt från kökskatalogernas och hemmahosreportagens glättade låtsasmiljöer.
Bra gjort för de pengarna! Alla har inte 200.000:- och 30 kvm att disponera.
Det finns en bänkyta på runt 1,5 löpmeter. Om man rensar den finns tillräckligt med plats att laga mat på. Hade nog försökt nyttja den högre bänkytan ovan ugnen för burkar, bryggare, pryttlar o annat och FÖRSÖKT hålla bänkarna tomma.
Bra gjort för de pengarna! Alla har inte 200.000:- och 30 kvm att disponera.
Det finns en bänkyta på runt 1,5 löpmeter. Om man rensar den finns tillräckligt med plats att laga mat på. Hade nog försökt nyttja den högre bänkytan ovan ugnen för burkar, bryggare, pryttlar o annat och FÖRSÖKT hålla bänkarna tomma.
Ursprungsinlägget är från 2006, så ett eller annat pris kan ha ändrats sig.
Kul tråd som har lyfts regelbundet. Men detta sista lyft var dock 4 år.
Helt OK kök enligt mig, fast jag håller lite med i kritiken över blandningen av en massa material. Eller egentligen är det nog mest blandningen av vita och rostfria vitvaror som stör mitt öga.
Ursprungsinlägget är från 2006, så ett eller annat pris kan ha ändrats sig.
Kul tråd som har lyfts regelbundet. Men detta sista lyft var dock 4 år.
Helt OK kök enligt mig, fast jag håller lite med i kritiken över blandningen av en massa material. Eller egentligen är det nog mest blandningen av vita och rostfria vitvaror som stör mitt öga.
Så, är det nån lag på att man inte får lyfta för gamla trådar eller.
Isåfall skall man kanske låsa dem efter några år?
Eftersom jag inte häckade här på forumet redan 2004 så är det en del att läsa igenom, då bryr man sig inte så mycket om datum...