31 706 läst ·
5 svar
32k läst
5 svar
Vakum i kylskåp
Vi har ett problem som har kommit den senaste tiden. Dörren är lite trög att öppna och när man stänger den så suger dörren sig fast i kylskåpet och det blir ett h.....e att öppna då. Lite jobbigt när man ska plocka fram/in vid tex frukost. skåpet är 2 år gammalt.
Är det någon som vet vad man kan göra åt det?
Har en känsla att det är en ventil eller likande som ställer till det.
mvh Mathias
Nu är detta löst!
Fick hjälp på Saab Turboklubbens forum!
Avrinnings hålet var täppt!
Nu går det att öppna jättelätt!
Är det någon som vet vad man kan göra åt det?
Har en känsla att det är en ventil eller likande som ställer till det.
mvh Mathias
Nu är detta löst!
Fick hjälp på Saab Turboklubbens forum!
Avrinnings hålet var täppt!
Nu går det att öppna jättelätt!
Byggahus kanske också borde öppna ett turboforum !
Ja Off Topic sektionen i Saab Turbo Club är grym. Helt otroligt vad folk kan svara på som finns där.
Snacka om sen bump...
Problembeskrivningen i tråden är helt korrekt, inget att tillföra därvidlag.
Emellertid dristar jag mig att tipsa om ett förnämligt verktyg för att rensa den ihopgeggade dräneringsslangen:
FK.
Tag en halvmeter FK, avisolera 2 cm i en ände och trassla till de exponerade ledartrådarna lite lagom.
Nu har den vakuumdrabbade ett utomordentligt funktionellt verktyg för att rensa slangen ifråga.
För in verktyget med trasseländen först i kylens dränerngshål tills det tar stopp, drag sedan tillbaka.
Upprepa detta ett par gånger tills det känns allmänt tillfredsställande.
Klart.
Koppartrasslet rensar bort allt guck.
FK:n är i sig såpass styv att den enkelt låter sig skjutas inåt genom den vanligen böjda dräneringsslangen.
Kostnaden för en halv meter FK är inte ens värd en kommentar.
För läsaren som inte vet vad FK är, så är det en typ av elkabel.
Fråga en vän, pappa eller Google.
Problembeskrivningen i tråden är helt korrekt, inget att tillföra därvidlag.
Emellertid dristar jag mig att tipsa om ett förnämligt verktyg för att rensa den ihopgeggade dräneringsslangen:
FK.
Tag en halvmeter FK, avisolera 2 cm i en ände och trassla till de exponerade ledartrådarna lite lagom.
Nu har den vakuumdrabbade ett utomordentligt funktionellt verktyg för att rensa slangen ifråga.
För in verktyget med trasseländen först i kylens dränerngshål tills det tar stopp, drag sedan tillbaka.
Upprepa detta ett par gånger tills det känns allmänt tillfredsställande.
Klart.
Koppartrasslet rensar bort allt guck.
FK:n är i sig såpass styv att den enkelt låter sig skjutas inåt genom den vanligen böjda dräneringsslangen.
Kostnaden för en halv meter FK är inte ens värd en kommentar.
För läsaren som inte vet vad FK är, så är det en typ av elkabel.
Fråga en vän, pappa eller Google.
Klicka här för att svara