Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Spixs avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2006

Äsch, det var inget. Dom jag menade är ju av aluminium men vad är det fel på aluminium, skit samma som plast.
    Det slamrar och min fru hatar ljudet av metall mot metall.
    Finns det inga indelare i plast någonstans eller vanliga bestickfack i plast för 80-skåp? Ska det vara så svårt att få tag på?

2.    länk #17
    Forumgud Medlem: Jun 2006
    Län: Skåne
    Inloggad
    Det slamrar och min fru hatar ljudet av metall mot metall.
    Finns det inga indelare i plast någonstans eller vanliga bestickfack i plast för 80-skåp? Ska det vara så svårt att få tag på?

Nu "slamrar" ju inte aluminium såsom riktig metall, och det finns som synes ingen botten utan där lägger man en gummimatta!

Nåja, lycka till med att hitta ett förlegat bestickfack i plast........

Edit: Hittade något som kan vara till belåtenhet:

Om lådsystem från Marbodal.

Smedstorp - Kök, Köksinredning, Kökssnickerier, Köksrenovering och Köksplanering

Annars är det lättaste att köra runt till olika köksförsäljare och fråga dom.
    Senast redigerad av tank77 2007-02-10 21:17

3.    länk #18
    Senior medlem Medlem: Apr 2003

Det verkar bra, men vart hittar du inredning till 80-breda lådor?
    Hoppsan! Fick gå upp och kolla i mina 80-lådor eftersom vi HAR plastlådor där och då kom jag på att jag satt två smalare lådor brevid varandra... Ja, det funkade ju lika bra! (sorry, ibland är jag en sån guldfisk!)

4.    länk #19
    sam
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2005

Vad ni än gör - köp inte IKEAs lådindelning i aluminium för att ha som besticklådor. Det var det ABSOLUT sämsta råd jag fått på IKEA. Besticken glider bara under indelningen och hamnar huller om buller hela tiden.

5.    länk #20
    Forumgud Medlem: Jun 2006
    Län: Skåne
    Inloggad
    Vad ni än gör - köp inte IKEAs lådindelning i aluminium för att ha som besticklådor. Det var det ABSOLUT sämsta råd jag fått på IKEA. Besticken glider bara under indelningen och hamnar huller om buller hela tiden.

Har du en gummimatta i botten?

6.    länk #21
    Senior medlem Medlem: Apr 2003

Har du en gummimatta i botten?
    Det hade mina svärföräldrar i ett par månader, nu har rasket åkt ut och trälådor har inhandlats till IKEA lådorna.

7.    länk #22
    ¤ akila ¤s avatar
    Senior medlem Medlem: Jun 2006
    Län: Jönköping

Håller med om att dom är totalt värdelösa för bestick och knivar. Men för resterande redskap som vispar, stekspadar och sånt är dom jättebra. Har en 80-låda med allt sånt i och det blir väldigt bra översikt. Mkt nöjd

8.    länk #23
    Spixs avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2006

Jag har upptäckt att IKEAs lådor numera har lutande kanter precis som Kvik, så deras inredning bör fungera :-)

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42