Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Snyggt grunt överskåp till kök?

Vi vill sätta ett skåp över vår köksö. Kollade på ballingslöv vilket skulle kosta 5000 för två 30 cm höga 60 cm breda skåp inkl de täcksidor som behövs vilket kändes lite mycket för så lite (köket är Ballingslöv) framförallt som vi vill ha skåp som inte är lika djupa som överskåpen är.

Nu funderar vi på att man kanske kan hitta något annat skåp istället som man kan sätta dit mer som ett "eget" snyggt skåp och inte som en riktig del av den övriga köksinredningen.

Väggen som det ska sitta på är 3,5 meter hög och det är en klocka i modern stil högst upp och vi har tänkt använda ovansidan av skåpen till bokhylla och att ställa snygga brickor på (vi missade ett brickskåp)

Är det någon som vet var man kan hitta snygga skåp som gärna får vara breda men inte så djupa och inte för höga?

2.    länk #2
    stigas avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2006
    Län: W

Jag greppar inte riktigt hur det skall se ut. En köksö är för mig i grunden fristående men jag gissar att detta är en utstickande "halvö"?

HTH kan kapa skåp på djupet och kommer även med målade eller fanerade sidor. Kan hända att ni kan komma undan billigare där.
    // Ingen frågar dig hur lång tid det tagit men alla ser resultatet //

3.    länk #3
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Ön har ena kortsidan mot en vägg som är ungefär lika bred som själva ön. När jag var på Ikea så såg jag faktiskt badrumsskåp som skulle passa (plåtskåp i form av ett fyrkantigt C) fast jag känner ute för att sätta upp ett ikeabadrumsskåp i köket. Det är för lättidentifierat men det gav ni i alla fall iden att se på en annan typ av skåp. Möjligen öppna hyllor som inte bara är raka, det skulle också passa. Det som jag absolut vill ha plats för är en lampa och en bricka.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42