Junior medlem
Medlem: Dec 2009
Län: Uppsala
Furhoffs vs Landskrona?
Hej!
Ska beställa en rostfri diskbänk, 244 x 71 cm, uppvikt bakkant och vulstkant i fram (alltså "klassisk" upphöjd kant), en disklåda 50 cm. Har fått in prisuppgifter från Furhoffs (22 000 inkl frakt) och Landskrona rostfria (13 500 exkl frakt).
Alltså, priset talar för Landskrona.
Kommer dock vara den enda bänkytan vi har i köket, så allt arbete kommer ske på den bänken vilket gör att kvaliteten är väldigt viktig. På pappret verkar de likvärdiga, 1,25 mm rostfri plåt, kvalitet SS2333, limmade på spånskiva, svetsade disklådor.
Jag har sett Furhoffs i verkligheten och den känns absolut som fin kvalitet, men hur är det med Landskrona?
Nån där ute som kan tala för eller emot något av märkena?
Vi har en landskrona, köket gjordes sommaren 2007 och diskbänken är L-formad i ett stycke. Uppvikt bakkant och utan vulst fram. Det är vår pärla i köket, och jag skulle inte byta den mot någonting.
Fullvärdig medlem
Medlem: May 2007
Län: Gävle
Vi kollade oxå på Landskrona men valde Purus genom neonelakitchen...väldigt nöjda...billigare än Landskrona och mkt bra service. Uppvikt bekant och en Intra frame 520 ho...
Fullvärdig medlem
Medlem: Apr 2006
Län: W
Kolla även Decosteel. Har dock för mig att Landskronabänkarnas limning av plåten tål värme och att man kan ställa kastruller på dem men jag är inte säker. Värt att kolla...
// Ingen frågar dig hur lång tid det tagit men alla ser resultatet //
Junior medlem
Medlem: Dec 2009
Län: Uppsala
Japp, man kan ställa varma kastruller på Landskronas bänkar, pga den tjocka plåten och limningen av träskivan. Det var ju verkligen en stor fördel för Landskrona måste jag säga, det får bli dom. Tack för tipset Stiga!
Går tydligen också att få vanlig "klassisk" propp och silbricka, bra för mig som blir tokig på de moderna silkorgarna