Y
Det finns ju standard och föreskrifter om allt.

Finns det även rekommendationer om var man ska ha alla sina kökssaker, i vilka lådor å så?

:)

det är ju farligt att inte följa föreskrifter... ;)

Mikael_L
Du kan väl läsa BBR avsnitt 8 - Säkerhet vid användning. ;)

ps. du har många underliga funderingar ... :P

Redigerat:
Föreskrift och föreskrift... Men jag har i alla fall en liten bok utgiven av Konsumentverket med rekommendationer hur man organiserar sitt kök. Men det är givetvis inte någon lag.

andersmc skrev:
Föreskrift och föreskrift... Men jag har i alla fall en liten bok utgiven av Konsumentverket med rekommendationer hur man organiserar sitt kök. Men det är givetvis inte någon lag.
Låter lite DDR över det där tycker jag! När skrevs dessa rekommendationer?

Min sambo har en föreskrift, men den redovisar hon oftast inte förrän jag lagt fel.:D

mikaelbe skrev:
Min sambo har en föreskrift, men den redovisar hon oftast inte förrän jag lagt fel.:D
Samma här:D, tror den är medfödd den "regelboken"... Allra värst är väl det förbannade skåpet med plastburkar...

Min bror som är smart och lagar mycket mat har en enkel taktik: Allt som används för att laga mat till höger om spisen - allt som används för att äta mat till vänster om spisen.

Fördelen med föreskrifter är att de går att frångå om man kan göra det lika bra eller bättre :D Så kör jag med min fru, hon har sin föreskrift. Som jag givetvis ändrar på genom en ingående argumentation i varför föreskriften skall frångås och vad min lösning tillför. I vissa fall har vi två parallella föreskrifter som växlas mellan beroende på vem som är i köket :D

hahalj
petersson79 skrev:
Samma här:D, tror den är medfödd den "regelboken"... Allra värst är väl det förbannade skåpet med plastburkar...
Roger that! :x

Y
Hittade en bild från någon tidning

kok400_25474a.gif

Y
försökte söka lite på konsumentverket fast det va klurigt

Yrrol skrev:
:wow: Stekpannor och kastruller hör väl inte hemma i ett överskåp? :@
Där vill jag hellre ha kryddor, konserver och pulversås. :cool:
I övrigt har jag inte något att invända mot förslaget. :)

Mikael_L
Yrrol, har du ingen kvinna kan du fråga din mamma.
Du kan nog få svar då. :D

Yrrol skrev:

[bild]
Haha... detta var nog bland det dummaste jag har sett på länge.....tänk själv och skit i allt annat....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.