Jag hoppas på lite hjälp... Vi kan nämligen inte bestämma oss för vilken bänkskiva vi ska ha i vårt kök (vitt applåd från IKEA). Är det någon som har erfarenhet av virrvarr antracit? Är ni nöjda? Kanske tom. någon som har en bild? Eftersom virrvarr Antracit drar lite åt det blå/lila hållet är jag rädd att köket ska upplevas som kallt. Vi funderar också på laminatskivan Zeus antracit alt. en helt svart laminatskiva från IKEA. Tips mottages tacksamt!
Moderator
Medlem: Aug 2005
Län: Stockholm
Inte värsta bästa inredningsbilden kanske, men vi har Virrvarr antracit och jag är jättenöjd.
Det var som sagt svårt att hitta kakel och framför allt fog som passar till den nästan lila dragning som det grå i skivan har. Men vi är nöjda med det vi har hittat. Gråskimrande glasmosaik från Höganäs med Kiilto färg 42 som fog.
Det enda jag inte riktigt är näjd med är att ytan på skivan inte är i närheten av lika hård som den är på riktigt gamla Virrvarr-skivor. Men det gäller nog för alla nya laminat.
Mer input, snälla:-)! Jag råkade göra två inlägg och såg att några svarat på mitt andra inlägg, men jag kan tyvärr inte läsa det, eftersom det är borttaget.