Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Feb 2010
    Län: Värmland

Bakstycket har lossnat i skafferiet

Hej
    Jag köpte ett hus för ca ett år sedan och köket är av IKEA modell. Skafferiet är ett högskåp och masonitskivan som sitter som ett bakstycke har släppt på ena sidan vilket resulterar i att saker ramlar ner bakom, det är typ 35cm djup i skåpet för bakom så går vattenledningar och avloppsrör mm så det är en ganska stor springa. De som montera köket fäste det väl inte ordentligt trots allt. Då till min fråga. Hur ska jag lyckas fästa denna skiva igen utan att riva hela köket?? Limma fast den eller har någon nåt annat förslag på lösning?

Mvh
    Mattias

2.    länk #2
    Banned Medlem: Sep 2010
    Län: Stockholm

Om du limmar den med PL400, då sitter den i all evighet - tror den enda lösningen blir att limma. Riva köket för en sån sak är inte att tänka på.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Feb 2010
    Län: Värmland

Ja jag tror att om jag lyckas limma fast nåt i kanten på skivan så man har nåt att ta tag i den med, eller nån slags sugkopp för att få tag i den så man kan limma kanten och trycka in den tillbaka. Får försöka klura ut nån bra lösning på hur man lättast får grepp om den.

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2006

Inte snyggt men träskruv kan användas för att dra skivan på plats för limning, du har kanske hyllor du kan använda för att dölja eventuella hål?
    Silvertejp e.d. kan också funka.

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Skåne

Tejp och lim låter vettigt

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen