Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Nykomling Medlem: Aug 2011
    Län: Stockholm

När jag frågade om pris his Frau Krause var hon bara ca 4000:- billigare... Måste jag stenhårt pruta för att få ner till halva priset som ni pratar om, eller är det bara vissa modeller som blir så mycket billigare?...

2.    länk #17
    Forumgud Medlem: Jan 2005

Eller så har du hittat någon som är sjukt billig i Sverige ? - vilket skulle vara mycket spännande

3.    länk #18
    Nykomling Medlem: Aug 2011
    Län: Stockholm

Tja, jag vet inte... Elon (Solna) kan väl knappast vara extra billiga...
    Vi fick en offert på rätt många vitvaror, men om jag förstod det rätt så sänkte han från typ 38000 till 34000 å Frau Krause tar då alltså 30000. Men det kanske är som sagt för att vi valt en "billig" spis från ILVE från början? Då är det antagligen svårare att pruta I guess...
    Halva priset hade ju varit grymt annars!!! =) Så... ska jag pruta på Frau Krause eller?

4.    länk #19
    Nykomling Medlem: Oct 2011
    Län: Västra Götaland

Är Frau Krause fortfarande aktiv?

Hej!
    Efter att ha läst denna tråden har jag mejlat Frau Krause för ca 3 veckor sedan men hittills inte fått svar. Ska nu försöka på tyska istället.
    Är det någon som vet om hon fortfarande är aktiv?
    Alternativt, är det någon som vet vad Ilvespisarna kostar i Italien? Det kan ju vara värt att åka dit på en långweekend och använda TNT för transporten för vitvarorna när man själv flyger.... OM man nu kan hitta återförsäljare.
    Tips?

5.    länk #20
    Nykomling Medlem: Nov 2009
    Län: Norrbotten

Hej
    Vi har mailat fru krause och fått svar direkt. Iofs skrev vi på tyska. De priser vi fick var 90cm gasspis med dubbelugn + 90cm fläkt + stänkskydd ca 33000 ink frakt. Bara spisen kostar 43 i sverige.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen