Hej

Håller på med renoveringen nu, och funderar på om det ser konstigt ut med mitt kakelval till ekluckorna, och lite andra saker...

1. Ser det fel ut, och hur kan jag åtgärda det i så fall?

2. Jag hade tänkt mig mörkgrå fog, fast vit är ju populärt, men inte så praktiskt. Vad passar?

3. De blåa områdena blir det mer kakel på sen, vad tror ni om att fortsätta med 2,5 rad rutor hela vägen under fönstret så att kaklet bildar ett bälte över till andra sidan? Annars blir det en lång bit tapet som går ner på vänster sida fönstret då jag bara har 40 djupa skåp på den sidan.

4. Hade tänkt mig någon vit tapet med något slags mönster i svart för att binda ihop det svarta med det vita. Men jag antar att det bör vara småmönstrat eftersom det inte blir så mycket rena ytor där man kan se stora mönster?

Bifogar lite bilder på ritningarna med...

Spontana åsikter om detta mottages tacksamt =)
 
  • 004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ulriksdal v2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ulriksdal v2-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer rena tyckanden:
Det kan bli riktigt fint med svart kakel, bli inte rädd att det ser konstigt ut nu när allt är halvfärdigt. Hoppas du har bra belysning bara, spottar under skåp, så du ser vad du gör i köket.
Själv skulle jag avstå från mönster i tapet, varför inte måla väggarna? Kaklet ger redan en grafisk effekt, och du har dina vackra luckor i ek, det blir för mycket med ytterligare blickfång. Du kanske har även någon typ av gardin eller kappa till fönstret, tapetet kommer inte att synas.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.