Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Banned Medlem: Jun 2010
    Län: Skåne

Granitbänkskivor

Raderad
    Senast redigerad av morsan 2011-08-22 16:21 Anledning: Reklam för eget företag

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Kolla på diapol. Där tänkte vi köpa innan vi kom på att vi vill ha trä. Tror att de är billigast, men de offertar du fått är säkert bättre kvalite.

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2009
    Län: Stockholm

Andres granite är nog billigast.. Cirka 25 procent under diapol... Verkar som att folk är nöjda med dem..

Tänk på att diapols priser är exkl. moms...

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Sep 2006
    Län: Norrland

Det finns bra alternativ även hos svenska leverantörer.
    Sök under "stenbänkar" på google och skicka en förfrågan med ett någorlunda underlag så får man ett pris.
    Oavsett vad jag köper nuförtiden kollar jag upp först vad jag vill ha och sedan använder jag nätet för att se var man känner förtroende och får vad man har sökt.
    För många mellanhänder med procentpåslag gör att de svenska handlarna ofta ligger högre i pris.
    Däremot är oftast kvaliten bättre. Särskilt om man vänder sig direkt till producenten. I ditt fall en stenfirma som kan detta med köksbänkar. = mycket kunnande för att få en snygg möbel och samtidigt en arbetsbänk.

5.    länk #5

Andrews ska det vara. Andrewsgran tror jag sidan heter... Diapol har jag å andra sidan mest hört positivt om från vänner som använt dem... Men kolla andrews även om jag själv inte har erfarenhet från dem..

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2006

Lånar tråden lite....

Om man tex beställer ifrån Andrews, får man då exempelvis föstärkningar (glasfiber-pinnar infrästa på undersidan av bänkskivan) vid de utagna hålen för diskho & häll?

7.    länk #7
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Dyrast är det nog i alla fall om man beställer genom köksleverantörer.

8.    länk #8
    Junior medlem Medlem: Oct 2008
    Län: Västra Götaland

Jag bor i Göteborg och köpte granitbänk av Helsingborgs Sten. Dom kom och mätte upp köket och levererade bänkskivorna en dryg vecka senare. Svensk granit (diabas). Priset var lägst av de svenska leverantörerna som jag tog in offert från. Jag tog inte ens in offert från Diapol.
    Jag kan starkt rekommendera Helsingborgs Sten!

9.    länk #9
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2009
    Län: Östergötlands län

Vi köpte från Diapol. Är i princip nöjd, men tyckte det blev något för breda skarvar vid spisen, men jag är nog rätt så petig av mig. Finns bilder på bloggen under Kök.
    Följ oss under byggtiden på www.salstatosee.blogspot.com

10.    länk #10
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2009
    Län: Kalmar

När vi byggde kök med Marbodal och valde granit så var offerten på bänkskivan väldigt hög. Vi vände oss till lokalt "stenhuggeri" och fick exakt samma sten (Nero) till ett mycket trevligare pris. När köket var monterat och klart så kom de från stenhuggeriet och mätte för exakt mått. De levererade och monterade sedan skivan perfekt. Skönt att de själva ansvarade för måtten och för leverans samt montering.

11.    länk #11
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009
    Län: halland

Diapol är billigast och bäst...
    att köpa granit i sverige är dubbelt så dyrt

12.    länk #12

Diapol är billigast och bäst...
    att köpa granit i sverige är dubbelt så dyrt
    Cirka 25 procent högre pris än Andrews granite på exakt samma skivor och installering iaf.. Om det är samma kvalitet kan jag inte uttala mig om men att diapol skulle vara "billigast" har jag svårt att tro att du kan påstå med täckning...?

13.    länk #13
    Nykomling Medlem: Jul 2009
    Län: skåne

Ser du bor i Skåne, testa Höör marmor och granit.

/Apan

14.    länk #14
    ziddharthas avatar
    Nykomling Medlem: May 2009
    Län: Skåne

Vi köpta vår granitskiva hos Landernäs Marmor i Lund.
    Fantastiskt nöjd med resultatet.

15.    länk #15
    Nykomling Medlem: Jul 2009
    Län: skåne

Vi köpta vår granitskiva hos Landernäs Marmor i Lund.
    Fantastiskt nöjd med resultatet.
    Genom vilken återförsäljare? (På hemsidan ser det ut som om de inte jobbar med privatpersoner, utan hänvisar till återförsäljare).

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42