Transportören visste väl att skivan var skadad och vågade inte leverera. Han dumpade över till DHL och pep iväg som ett skott samtidigt som dom höll för öronen..
Fullvärdig medlem
Medlem: Dec 2010
Län: Skåne
Jag tycker det är helt rätt att du har stått på dig. Jag har läst tråden till och från så jag har följt dina steg.
Sen att man inte går plus på att få rätt kan ibland vara värt det. Troligen hade jag gjort samma sak...
Vi får ju hoppas att denna tråden kommer till användning i framtiden om någon annan får ett liknande problem.
Hör Du tobs, ditt inlägg här på Forumet visar att du är en obildad person. Du uttrycker dig på ett sätt som skulle få Neandertalaren att blekna. Hur tror du Allmänna reklamationsnämnden (ARN) uppfattar din anmälan dit, med det sätt du utttycker dig på. Forumet moderater borde ingripa och förklara att det faktiskt finns regler på detta Forum med.
Måste säga att vi är helnöjda med Diapol. Vi lejde bort mätning och transport till dem eftersom skivorna är så dyra (Labrador Emerald Pearl) så vågade vi inte ta ngt ansvar. Leveransen var på en vecka endast !!!!!! och skivorna passade perfekt på millimetern. Uppmätningen är ett svårt moment där det fordras lång erfarenhet för att göra rätt. Så var det i vårt fall då det inte var några 90 graders hörn här inte.
Jag är ledsen för din skull men tyvärr ett stort misstag att inte lämna över hela ansvaret till den. I området jag bor tror jag vi pratar om 10 hushåll om man inkluderar föräldar i banrens skola. Alla är helnöjda med dem. Vi beställde några Bovallsdörrar för ett par år sedan. Hos dem måste man skriva på ett kontrakt med uppmätta mått så ansvaret är kristallklart och ingenb tvist uppstår i efterhand