Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #61
    cust3000s avatar
    Senior medlem Medlem: Jun 2009
    Ålder: 41
    Län: Östergötland

Transportören visste väl att skivan var skadad och vågade inte leverera. Han dumpade över till DHL och pep iväg som ett skott samtidigt som dom höll för öronen..
    precis min tanke med.
    Skickat från min bongotrumma

2.    länk #62
    Joenss avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2010
    Län: Skåne

Jag tycker det är helt rätt att du har stått på dig. Jag har läst tråden till och från så jag har följt dina steg.
    Sen att man inte går plus på att få rätt kan ibland vara värt det. Troligen hade jag gjort samma sak...

Vi får ju hoppas att denna tråden kommer till användning i framtiden om någon annan får ett liknande problem.

3.    länk #63
    cust3000s avatar
    Senior medlem Medlem: Jun 2009
    Ålder: 41
    Län: Östergötland

jävla rävar
    skitföretag
    idioter

Hör Du tobs, ditt inlägg här på Forumet visar att du är en obildad person. Du uttrycker dig på ett sätt som skulle få Neandertalaren att blekna. Hur tror du Allmänna reklamationsnämnden (ARN) uppfattar din anmälan dit, med det sätt du utttycker dig på.
    Forumet moderater borde ingripa och förklara att det faktiskt finns regler på detta Forum med.
    Säger han/hon som citerar utan "citat"
    Skickat från min bongotrumma

4.    länk #64
    Nykomling Medlem: Sep 2005

Diapol mycket bra leverantör !!!

Måste säga att vi är helnöjda med Diapol. Vi lejde bort mätning och transport till dem eftersom skivorna är så dyra (Labrador Emerald Pearl) så vågade vi inte ta ngt ansvar. Leveransen var på en vecka endast !!!!!! och skivorna passade perfekt på millimetern. Uppmätningen är ett svårt moment där det fordras lång erfarenhet för att göra rätt. Så var det i vårt fall då det inte var några 90 graders hörn här inte.
    Jag är ledsen för din skull men tyvärr ett stort misstag att inte lämna över hela ansvaret till den. I området jag bor tror jag vi pratar om 10 hushåll om man inkluderar föräldar i banrens skola. Alla är helnöjda med dem. Vi beställde några Bovallsdörrar för ett par år sedan. Hos dem måste man skriva på ett kontrakt med uppmätta mått så ansvaret är kristallklart och ingenb tvist uppstår i efterhand

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson